Ga naar inhoud

Voer mengen - HFST als basis


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Aangezien mijn twee dames FST niet geweldig vinden, en dit ook het liefst niet eten ben ik aan het kijken of er soorten voer zijn die ik kan mengen.


Ik heb al een aantal topics doorgelezen, maar kom niet echt op iets uit wat voor mij geschikt zou zijn.


 


Ik zit namelijk met mijn twee halfwilde dames. Vinden HFST niet lekker, eten dit dus ook niet graag en zijn wel aan de magere kant. Niet extreem, maar ik vind ze te slank.


Dan mijn exram. Deze krijgt snel last van plakpoep (al heb ik daar mijn twijfels over, bij de vorige eigenaar stond ie op onbeperkt gemengd voer, dus dat valt te verklaren. Maar ik wil voorzichtig blijven)


 


Waarmee moet ik nu rekening houden? Ik ga uiteraard voor één korrel, en ik wil het liefst HFST als basis houden. Graag ook een niet al te dure brok. 


 


Ze krijgen nu een mengeling van cuni complete en HFST, cuni complete eten ze wel. Maar dit vind ik een duurdere brok, en zo licht van gewicht dat ik me afvraag of het eigenlijk wel vult. (net zoals met SS)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je ze keus geeft, dan laten ze het zeker liggen. Ik zou dan ook gewoon bij 1 brok blijven.

En half wilde konijnen zijn ook slanker en atletischer gebouwd he. Zolang de ribben niet te goed voelbaar zijn is het goed. (Je moet ze alleen wel zonder al te veel moeite kunnen voelen.)

Ikzelf geef tasty bites van supreme en ben hier zeer tevreden over. Mooie samenstelling,grote harde brok en hoewel ik al weinig gaf, 100 gram voor 6kg konijn, ga ik toch iets minderen omdat ze wat stevig worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is ook zo ja..


Ik heb ze laatst nog eens gecontroleerd en ik vond ze wel iets te mager. Ik voelde de ribben iets te goed naar mijn zin.


Maar ze eten dus geen HFST..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet als je langere tijd alleen hfst geeft?

Als ze nog steeds denken ach ik krijg de volgende keer toch weer lekkere brokjes, zullen ze die minder lekkere ook niet opeten. Vaak als je vol houd gaan ze vanzelf overstag en is ook dat een vreugde dansje waard bij het voeren. Zie het maar als een kind wat snoep bij zijn groente krijgt. Die eet ook het snoep er tussen uit en zal zeggen van de groente: lust ik niet. Tot hij een paar keer geen snoep krijgt, maar alleen groente. Dan gaat hij vanzelf groente eten.

En ik hoor het van wel meer konijneb dat ze moeilijk over te zetten zijn op hfst. Maar met mengen ga je het probleem niet oplossen denk ik. Dan zpu ik gewoon zoeken naar een hele andere brok. (Als ze het na een poos alleen hfst nog niet willen eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .