Ga naar inhoud

wormen


Mascha

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb dinsdag ontlasting laten onderzoeken van mijn konijntjes en hieruit kwam dat ze wormen hebben.

Ik heb fenbendrops mee gekregen en daarmee moet ik ze behandelen.

Nou had ik altijd hun hooiballetjes boven hun toiletje hangen en een laagje hooi over de houtsnippers heen in hun toiletje. Nou zei de dierenarts dat ik dat nu beter niet meer kan doen omdat ze dan besmet hooi kunnen gaan eten omdat ze hier hun behoeftes op doen.

dus nu hun hooi balletjes elders in hun ren gehangen alleen nu maken ze daar hun poepplek. Plassen doen ze wel netjes op de toiletjes. Weet nu niet goed wat ik kan doen om te voorkomen dat ze toch weer gaan poepen waar ze hooi krijgen en zich zo weer herbesmetten. De keutels ruim ik op en leg ik in het toilet.

Ook moeten ze eigenlijk voor 12 april hun enting krijgen maar weet niet of dat verstandig is nu ze die fenbendrops krijgen. Konijntjes zijn verder wel gewoon fit. Lijken er weinig last van te hebben.

Groetjes mascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij konijnen geld: wat er boven in gaat komt er onder weer uit. Eten en keutelen gaan tegelijk.

overigens zullen ze niet snel vies hooi eten. Hrt hooi wat in de wc ligt is al afgedankt en niet lekker bevonden. Daarnaast zitten ze wel gewoon in dat toillet, hooi er boven of niet, en kunnen de eitjes gewoon aan hun poten komen, die ze vervolgens gaat wassen.

Mijn konijnen hebben ook wormen gehad, maar heb het hooi altijd boven de wc laten hangen. Gewoon vaak schoon maken en goed behandelen tegen de wormen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn mijn konijnen dan alleen van die viezerds die hooi in toilet gewoon opeten?
waar ik hun hooi ook laat, daar poepen ze.. Ik maak(te) wel elke dag hun toilet grondig schoon (met ontsmettingsmiddel) toen ze wormpjes hadden. (dat was alweer jaar of 2 geleden)
Succes en hopelijk zijn ze snel van hun wormpjes af! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze eten toch ook gewoon hun eigen bdk (en eventueel een keer een gewoon keuteltje) op? Dus krijgen ze sowieso terug wormen binnen toch? Lijkt mij dus een beetje nutteloos... Toen mijn konijn wormen had, heb ik alles gewoon gelaten zoals het was en vaker schoon gemaakt eigenlijk. Zoals al gezegd gaan ze toch gewoon keutelen waar ze eten, niet veel aan te doen denk ik.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie reactie. Mijn konijntjes eten gewoon het hooi ook op waar ze al op gepoept en geplast hebben. Haal altijd al 2 keer op een dag de poep en plas eruit en 2 keer in de week ontsmet ik hun toiletje. Nu gooi ik elke dag alle bodembedekking uit het toiletje en ontsmet ik het. Ook het kleed in de ren elke dag op 60 graden in de wasmachine en de ren elke dag stofzuigen en dweilen. Denk dat ik er meer niet aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .