Ga naar inhoud

onbekende verschijnselen


Fluff

Aanbevolen berichten

Mijn konijn krijgt sinds kort af en toe (na eten) een vreemde reactie. Het begint met een soort paniek aanval. Dan begint hij te niezen. Hij maakt ook een soort kokhals bewegingen. Er komt vocht uit zijn neusje (hele bellen) en uit zijn bekje. Na een minuut of 10 is alles over en zie je niks meer aan hem. Hij krijgt het niet na het eten van groen voer. (hij is ongeveer 8 jaar)


Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij het wel waard een DA te raadplegen. Wellicht heeft hij last van zijn mondje waardoor hij de brokken niet goed kan kauwen en de brokken te groot door moet slikken. Dit kan ook verdere problemen gaan geven op de duur. Daarnaast zijn gebitsproblemen ook zeer pijnlijk en vervelend voor een konijn.


nou is het neit gezegd dat dat de oorzaak is natuurlijk, maar normaal is het zeker niet.


 


probeer het van te voren te filmen zodat het voor de DA duidelijk is wat er gebeurd. Nog mooier zou zijn als je hem daar kunt laten eten zodat hij de reactie live ziet. Maar vaak zijn konijnen op tafel bij de DA zo gestressed dat ze niet snel iets aanpakken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie Wupsie. De dierenarts heeft hem idd al nagekeken kan niets ontdekken. Wilde hem ter observatie houden maar heeft eerst ander voer meegegeven. Ben ik aan het proberen. Lijkt iets beter te gaan. Het filmpje dat ik gemaakt heb is te groot voor hier op het forum maar heb het vanavond wel naar de DA gestuurd. Ik was toch benieuwd of op het forum iemand ervaring had met deze verschijnselen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of hij z'n eten niet goed doorgeslikt krijgt en daardoor neigt te stikken. Misschien kan hij zijn brokken niet goed gekauwd krijgen en slikt hij te grote stukken door. Maar dat is maar een idee. Ik denk dat het, net zoals Wipsie aangeeft, het beste is om een dierenarts te raadplegen. Ook een goed idee van Wupsie om het te filmen zodat de dierenarts het ook ziet, want vaak gebeurt dit nl niet als je bij de dierenarts ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .