Ga naar inhoud

Wanneer konijn weer op gras na het behandelen tegen mos met ijzersulfaat?


Diesel4

Aanbevolen berichten

Het stukje gras waar mijn konijn altijd elke dag op loopt, is gistermiddag behandeld tegen mos met ijzersulfaat. Nu heb ik de material safety data sheet gelezen van Ferrous Sulfate en daar word ik niet vrolijk van.


 


Mijn vraag hierbij wanneer ik mijn konijn weer veilig op het stuk grond kan laten lopen. Heeft iemand enig idee of hier ervaring mee?


 


Alvast onwijs bedankt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier eens onder het kopje 'milieuvriendelijk?' http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/52596-mosbestrijding-welke-middelen-helpen-echt.html


Dan zou ik mijn konijn daar de komende zomer  in ieder geval niet meer laten lopen. Zo lang het mos daar niet terugkomt weet je eigenlijk al dat het er nog niet goed is.


Zonde. Je kan bijvoorbeeld ook gewoon verticuteren tegen mos, dan is er niets aan de hand. 


Het is en blijft gif. Jammer voor je konijn maar vergiftigd worden is nog erger.


Link naar reactie
Delen op andere sites

En het lijkt een oplossing, maar is het niet ;) mos groeit op zure grond, en gras kan slecht tegen zure grond. De kans is dus zeer groot dat de grond onder je gazon te zuur is. Dit kun je enkel oplossen door kalk te strooien.

en daarnaast inderdaad verticuteren en dan de kale plekken inzaaien en bemesten met organische meststof. (Ecostyle heeft hier een heel mooi stappenplan voor)

Als je niks aan de zuurgraad doet, komt het mos gewoon weer terug helaas.

voor nu komt de info wat te laat helaas, maar wellicht voor de volgende keer. Hoewel het dode mos er nog steeds uit moet en je deze stappen dus eigenlijk nog steeds kunt doen. Hoelang het op/in het gras blijft durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik het inderdaad ook. Verticuteren, zaaien, en dan in het najaar en het vroege voorjaar kalk en mest.


 


Ik denk dus dat zo lang het mos niet terug komt je het konijn er niet van kan laten eten.


Als het goed is komt het mos weer terug, zo lang je ten minste geen echte maatregelen neemt, en dan zal het gif wel uitgewerkt zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .