Ga naar inhoud

Morgen sterilisatie, nog tips?


anjolein

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,


 


Morgen gaat onze Zoë onder het mes :oh: voor de sterilisatie. Ik vind het heel spannend!


 


Op het forum heb ik veel informatie gelezen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips/adviezen hebben???


 


Voor morgen heb ik binnen een kooi klaar staan met een kleed erin, zodat ze heel zacht ligt. Ik heb een shnuggle pad voor extra warmte en haar favoriete eten (brokjes, wortel en wilgen takken).


Van de dierenarts krijg ik medicatie mee naar huis (Carprofen drops ).


 


De komende dagen/week wil ik haar boven op een slaapkamer zetten  en als het goed gaat wil ik haar daarna naar de garage brengen (normaal staat ze buiten). Daar kan ik dan ook een ren opzetten zodat ze meer ruimte heeft. Hier kan ze dan langer blijven staan (3-4 weken als ik het goed gelezen heb).


 


Zijn er dingen die ik vergeet of verkeerd doe? Hebben jullie verder nog tips van dingen waar ik op moet letten of aan moet denken??


 


Bedankt!


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je je al zo goed voorbereidt! Ik zou misschien nog denken aan iets van dwangvoer in huis te halen (heb je dat ten minste al voor moest het nodig zijn), en ev. peterselie als ze dat gewend is, ik heb hier gemerkt dat ze dat vaak wel als eerste terug beginnen te eten (meer als wortels bijv.). Brokjes eten ze vaak pas als laatste terug met smaak op.. Ik denk dat je verder aan alles gedacht hebt. Over het binnen-buiten zetten kan ik niet veel zeggen want ik heb enkel binnenkonijnen. O ja, naar aanleiding van het topic onlangs over het konijntje dat haar wond terug had opengebeten: misschien is zo'n 'vestje' wel een goed idee? Hoewel dat niet altijd nodig is en het ook afhangt van de techniek waarmee de wond is toegemaakt natuurlijk. Veel succes in ieder geval!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je je al zo goed voorbereidt! Ik zou misschien nog denken aan iets van dwangvoer in huis te halen (heb je dat ten minste al voor moest het nodig zijn), en ev. peterselie als ze dat gewend is, ik heb hier gemerkt dat ze dat vaak wel als eerste terug beginnen te eten (meer als wortels bijv.). Brokjes eten ze vaak pas als laatste terug met smaak op.. Ik denk dat je verder aan alles gedacht hebt. Over het binnen-buiten zetten kan ik niet veel zeggen want ik heb enkel binnenkonijnen. O ja, naar aanleiding van het topic onlangs over het konijntje dat haar wond terug had opengebeten: misschien is zo'n 'vestje' wel een goed idee? Hoewel dat niet altijd nodig is en het ook afhangt van de techniek waarmee de wond is toegemaakt natuurlijk. Veel succes in ieder geval!

Valentine: Bedankt voor de tips!!!

 

Dwangvoer heb ik wel, maar peterselie niet :-) Had inderdaad niet bedacht dat "zacht" groenvoer beter is. 

 

Een vestje is ook een super tip, die ga ik morgen meteen erbij regelen. 

 

Super bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterilisatie is goed gegaan, gelukkig!! :yipi:


 


Ze eet nu alweer bijna normaal en ook haar brokjes eet ze al op. Ze is heel actief dus de wond lijkt haar geen pijn te doen.


 


Ik merk wel dat ze nog veel slaapt, maar dat lijkt me heel normaal.


 


Enige wat niet zo goed gaat is de medicatie. Ze vind het niet leuk als ze opgepakt wordt en begint ook meer tegen te stribbelen. Gelukkig alleen morgen nog 1x anti-biotica en 2x pijnstilling.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .