Ga naar inhoud

Hoe maak ik een (jonge) rammelaar zindelijk?


Pluisje2001

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn jonge rammelaar van 6-7 mnd oud (Mika) een maand geleden laten castreren en sinds een week woont hij samen met mijn andere vrouwtjeskonijn (Winnie). Ze zitten samen in een grote ren en hebben een binnenhok waarvan het deurtje altijd openstaat. Winnie doet haar behoeften altijd netjes in het binnenhok. Mika daarentegen poept overal!!! De ren is 10 bij 2,5 mtr lang en als je naar binnenloopt, loop je gewoon op de keutels (hij poept en gaat er dan zelf op staan, dus heb je 'geplette keutels') op de tegels. 


 


Wat ik tot nu toe heb geprobeerd om hem zindelijk te maken:


-Toen hij nog binnen zat in een aparte kooi heb ik een "wc" voor hem gekocht in de hoek. Hij plast hier altijd in maar poepen doet 'ie echt overal


-Sinds hij buiten zit heb ik zijn wc mee verhuisd naar het buitenhok, hier plast hij dus nog steeds in maar poepen niet


-Ik heb 2 extra hoekwcs gekocht en deze in de ren geplaatst: gaat 'ie helaas alleen in zitten 


-Ik heb 3 kartonnen dozen op verschillende plaatsen gezet met wat zaagsel erin zodat hij zelf een plekje kan uitzoeken om te poepen, maar hier gaat ie ook alleen in zitten slapen.... 


 


Wie o wie heeft de gouden tip?


 


Alvast bedankt!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze hier eigenlijk zindelijk gekregen door hooi in de wc te leggen..mijn konijnen waren al ouder 2/3 jaar en niet zindelijk...Maar Simba plaste standaard op het hooi..nu ik een klein laagje geperste korrels en daar bovenop hooi leg gaanze beide er netjes op..verloren keuteltjes gooi ik ook in de bak maar plasjes doen ze zelf erop en das handig aangezien ze los lopen..;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .