Ga naar inhoud

Voedster knort en piept


MaartjeJongen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


ik heb vele topics gelezen, maar ik vind geen antwoord op mijn vraag.


Vandaar dat ik een nieuw onderwerp plaats in de forum. 


 


Sinds vanmorgen is mijn konijntje (voedster, 4 jaar) zeer knorrig. Ik werd wakker en ze was aan het piepen onder het tafeltje. Ik wilde haar proberen te aaien en merkte al meteen dat ze me wilde bijten. Daarna merkte ik op dat ze heel eventjes aan het graven was in de mat waar ze op lag. Nou heeft dit konijntje vaker last van "slechte zin", dus keek ik er niet zo van op dat ze me wilde bijten. Ik dacht dat het in de loop van de morgen wel voorbij zou zijn. 


Ik heb haar met veel moeite de kooi in moeten krijgen, omdat ik moest werken. Toen ik haar in de kooi deed begon ze rond te rennen in de kooi en daarbij zowel te piepen als te knorren. Ze geeft geen aandacht aan Bommel, rammetje van 1,5 jaar. Normaal gesproken zou ze daar allang even op gereden hebben om te laten merken dat ze in de kooi is.  Dit viel mij dan ook meteen op.


Ze heeft de hele dag in de kooi gelegen en schenkt geen aandacht aan het rammetje. 


 


Ik dacht gelijk aan schijnzwanger...  Op de site heb ik gelezen dat er voornamelijk gesproken wordt over schijnzwangerschap wanneer het konijntje haar haren plukt en er een nestje van maakt. Is dit altijd zo? Of zijn deze symptomen genoeg om aan te kunnen nemen dat ze schijnzwanger is?


 


Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.


Alvast bedankt!


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als schijnzwanger. Mijn voedsters bouwen niet elke keer een nest als ze schijnzwanger zijn, maar lopen wel altijd een hoop herrie te maken als een soort mislukte cavia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is schijnzwanger een optie maar mijn Miep was ook knorrig en sjagrijnig en pieperig toen ze eind vorig jaar begon te modderen met haar slijmvliezen in de neus etc. Ze is vaak snotterig en als het snot te droog is en blijft hangen in de neus is ze ook zo qua gedrag dus als het geen schijnzwangerschap is misschien zit haar neusje vol?! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .