Ga naar inhoud

Bloemetje in hooi?


hazehartje

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,


 


Net toen ik mijn konijnen hooi gaf zag ik een paars, gedroogd bloemetje liggen. Het was een klein dingetje met losse blaadjes. Ik heb het eruit gehaald en het hooi gecontroleerd. Er zaten geen bloemetjes meer in.


 


Volgens mij gebruik ik het happy home hooi van de boerenbond. Voor een baal hooi(zie ik erg vaak terugkomen) heb ik gewoon geen plek. 


 


Wat zou dit kunnen zijn?


Ligt het aan het merk?


Of kan het geen kwaad?


 


Welk merk zou beter zijn als dit merk slecht is


Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/73529-waarschuwing-voor-lupine-in-hooi-lees-dit-echt-even/ Ik weet niet welk hooi je geeft van Happy Home, maar best even oppassen, daar kan lupine inzitten. En dat is giftig. Ik geef gewoon boerenhooi en daar doen ze goed op.

JAJA! Het is Lupine. Ik heb het opgezocht en het was PRECIES zo'n zelfde bloemetje, alleen dan gedroogd!! Wat moet ik nu doen? Laatst was er ook al zo'n melding maar dan in het kruidenhooi. Wat moet ik nu doen? Ga het hooi meteen weggooien! Welk merk kan ik beter gebruiken.

Wat is boerenhooi?

Kan ik beter Kenner nemen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net ook het hooi na gekeken. Ook hooi van happy home van de boerenbond. Ook bij mij zaten er paarse gedroogde bloemetjes in. Alle bloemetjes verwijderd. Morgen eerst maar eens ergens anders hooi halen

Net mam gevraagd en die zegt dat het gewoon weidebloemetjes zijn :sarcastic:

 

Ik zou het niet weten..

Welk hooi ga je halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je? Of het er bewust tussen staat? Nee zeker niet. het hoort er ook niet tussen. Maar Lupine wordt steeds meer gekweekt voor de voedselindustrie en die zaden verspreiden zich naar naast gelegen velden. De boer zal zijn hooiveld dus goed moeten inspecteren en zodra er lupine opduikt direct bestrijden. Een boer wat het hooi zelf ook voor zijn eigen dieren gebruikt zal dat naar mijn idee ook doen, omdat hij anders zijn eigen dieren ook vergiftigt. Een boer wat voor de pakjes in de winkels hooi verkoopt zou net zo precies moeten zijn, maar schijnbaar dus niet. Daarnaast wordt er als ik mij niet vergis ook bermgras gebruikt voor de pakjes hooi. Daar is natuurlijk geen boer die het in de gaten houd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bloeit zal het zeker wel opvallen denk ik. Ze bloeien kleurig. Hebben ze zelf ook in de voortuin staan, het is een leuke plant. Maar ook het blad is goed te herkennen. Google maar eens. Maar daarvoor zul je echt door het veld moeten lopen denk ik. Groen tussen groen zie je niet snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef sinds vorige week ook boerenhooi! Lekkere grote stukken waar ze lang kunnen op knabbelen! Ik heb er ook geen plaats voor maar nog geen kilometer van hier daar heb ik het gehaald helemaal niet ver en het is net iets kleiner dan een gewoon "baal" hooi. Ik betaalde maar 3 euro!  Hij heeft zelf geen dieren meer maar hij is met pensioen en maakt nog voor te verkopen hooi en stro en je ziet dat elk "pak" mooi gedaan is hij heeft dan ook tijd genoeg om te kijken dat er geen giftige dingen inzitten ik vertrouw het wel maar ik kijk toch voor alle zekerheid telkens als ik hooi bijvul na dat er niets raars inzit.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .