Ga naar inhoud

Tanden oud konijntje


Mandyb

Aanbevolen berichten

Zo'n 6,5 jaar geleden heb ik een dwergkonijntje uit de opvang geadopteerd. Haar leeftijd is, toen ze gevonden werd, geschat op 1 jaar. Wat haar dus nu een geschatte leeftijd geeft van 7,5 jaar. Sinds een paar jaar moet ik haar iedere 3 maanden ongeveer laat helpen aan haakjes aan haar kiezen. De laatste keer vertelde mijn dierenarts mij dat haar tanden beginnen te verkleuren en ze broos beginnen te worden. Ik schrok hier van, want ik had geen idee hoe dit kon, maar hij vertelde mij dat dit kwam door ouderdom. De kans is dus groot dat ze al ouder is dan wij denken. Hij adviseerde mij haar over te zetten op Sience Selective mature voeding. Nou heeft ze ook iedere keer last van verstopte traanbuisjes die normaal dan gespoeld worden, maar de wortels van haar snijtanden beginnen ook door te groeien waardoor dit niet meer kan. Met als gevolg dat ze nu kale ooghoekjes krijgt en ze ook altijd last zal blijven houden van haar neusje (alsof ze een lichte verkoudheid heeft).


Ik ben hier behoorlijk door van slag, heb het gevoel dat ik haar nu niet kan helpen :(


Ik zit al te twijfelen om eens een andere konijnkundige dierenarts naar haar te laten kijken, gewoon alleen voor het idee, maar ik woon in België en die zijn hier nog niet veel te vinden dus dan moet ik naar NL en dan krijgt ze gelijk weer zo'n lange rit.


Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met oude konijntjes van wie de tanden verkleuren en broos worden en nog tips en tricks hebben? Ze is verder gelukkig nog wel vrij actief, eet redelijk goed en doet nog gewoon vrolijk :)


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik woon aan de andere kant van België maar kan het altijd overwegen. Ik wil nog wel graag even duidelijk maken dat de DA die ik nu heb ook heel konijnkundig is, dat is het niet. Ben alleen aan het twijfelen omdat 2 er meer zien/weten dan één, en weet dan niet zo goed wat ik moet doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .