Ga naar inhoud

Yucca?


Fransduits

Aanbevolen berichten

Dat de yucca giftig is zou met de sappen te maken kunnen hebben.


Als je het blad van de yucca open scheurt komt er een melkachtige substantie uit.


Dat zal wel giftig zijn.


Maar wat is giftig?


Giftig kan zijn als je er heel veel aan knabbelt. Maar als je een keer een hapje neemt zal het niet zo`n vaart lopen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn heeft hier al heel vaak een hapje van onze Yuccas gegeten, maar heeft daar nooit problemen van gehad. Echt een fijn idee vond ik het alleen niet dat hij dat steeds deed, maar hij was altijd gewoon vreselijk snel... Dus hebben we er na een tijd maar hekjes omheen gezet.


 


Ik dacht dat ik daar destijds ook eens een topic over geopend heb, en dat toen gezegd was dat hij niet giftig was. Ik zal eens even zoeken...


 


 


Edit: gevonden:


http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/12377-kamerplant/?hl=yucca


aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het risico gewoon niet lopen en de plant afschermen.

Wat betreft de voeding: een fabrikant stopt echt geen gif in een brok.... beetje realistisch denken he ;)

maar het kan wel zijn dat het een extract is uit de plant. Dus alleen 1 bepaald stofje. Dan kan er naast dat stofje natuurlijk nog best een stofje inzitten waar ze wel last van kunnen krijgen. Er wordt niet voor niks aangegeven dat het matig giftig is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het risico gewoon niet lopen en de plant afschermen.

Wat betreft de voeding: een fabrikant stopt echt geen gif in een brok.... beetje realistisch denken he ;)

maar het kan wel zijn dat het een extract is uit de plant. Dus alleen 1 bepaald stofje. Dan kan er naast dat stofje natuurlijk nog best een stofje inzitten waar ze wel last van kunnen krijgen. Er wordt niet voor niks aangegeven dat het matig giftig is ;)

Zoiets had ik dus ook als gedacht :). Tuurlijk stopt een fabrikant geen gif in een brok. Maar het is natuurlijk verwarrend als het op de giftige lijst staat, en je het dan opeens tegenkomt in je voeding. Ik zou idd mijn konijn niet van zo'n palmlelie laten eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oow alleen een stofje van de plant :P nou dan is er niks aan de hand

Weet niet goed hoe ik dit nou op moet vatten.... ben je nou serieus of sarcastisch?

Laten we maar van het positieve uitgaan..

Maar ik zeg ook KAN he. Ik maak dat voer niet, dus dat weet ik niet. Maar er zijn meer stoffen die uit planten gehaald worden en verwerkt in voeding, terwijl als je de plant zo eet die giftig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .