Ga naar inhoud

Konijnen Vallen elkaar aan tijdens eten...


piccaso123

Aanbevolen berichten

Hellooo

Mijn konijnen krijgen elke dag 's morgens 40 gram HFST + Hooi. 'S middags krijgen ze Gras (geplukt) zijn ze gewend. En 'savonds weer 40 gram HFST +Hooi. Maar Telkens als ik bij het hok kom gaan ze al bij hun voerbak staan en jagen ze elkaar helemaal op bijten naar elkaar omdat ze denken dat ze eten krijgen... Geef ik mijn konijntjes te weinig? het is allemaal voor 3 konijnen. ik reken per konijn aan kilo's 25 gram ik geef ze soms ook wel wat tussendoortjes dus vandaar dat het aantal gram van voer wat minder is. 2 konijnen zijn 1,5-1,7 kg en 1 is 2 kg. Ik zou graag willen weten wat jullie vinden. Goed? niet goed? weinig? te veel?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ze over enthousiast zijn als ze eten krijgen? Waarschijnlijk kan het ze niet snel genoeg gaan en zijn ze zo ongeduldig dat ze niet weten hoe ze daar op een goede manier mee om kunnen gaan. Ik heb het hier ook een periode gehad, mijn ram viel zijn vriendinnetje toen ook aan als het tijd was voor brokken en hij ongeduldig begon te worden, maar dat is gelukkig vanzelf weer over gegaan. Persoonlijk vind ik wel dat je wat weinig brokken geeft, ik geef zelf meer. 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Ik weet alleen dat er veel mensen hier op bunnybunch zijn die minder geven. Het is ook maar net hoe je konijnen het er op doen. Het ene konijn heeft net even wat meer nodig dan een ander. Je zou kunnen uitproberen hoe het gaat als ze net even wat meer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 gram per kilo konijn is zat hoor.

Hier is het met eten ook altijd onrust.

Ik geef dan ook bij de avondronde alles tegelijk. Groen, hooi, brokjes en verse takken. Dat scheelt al 4x elkaar opjagen.

Strooi het ook rond, dan zitten ze niet zo dicht op elkaar en gaan ze niet grommen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van mijn konijntjes. Ik heb de brokken door het hok gestrooid maar ze lopen met zn drieen achter elkaar aan naar de zelfde brokjes toe. ik heb het gevoel dat ze meer aan het spelen zijn met elkaar dan dat ze elkaar echt pesten... ze jaagden elkaar nu niet op dus al weer wat verbetering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het al een beetje beter is. Hier moest het kwartje in het begin ook even vallen dat ze niet meer hutje mutje hoeven te eten. Ze gingen iedere voerbeurt meer zelf opletten om te kijken waar het eten ligt. Met als gevolg dat ze geen aandacht meer aan elkaar kunnen besteden, en dat is nou net wat je wilt. Maar dat snapten ze ook nog niet gelijk de eerste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben iets meer ga voeren (45 gram 'smorgens & 's avonds) en strooi ook een beetje in de ren, het helpt zichtbaar! Ze jaagen elkaar niet meer op bij het eten en er word ook niet meer zo ongeduldig gedaan. Ze doen nog wel steeds net alsof ze verhongeren maar ja het ergste is al verholpen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .