Ga naar inhoud

Spannend morgen castratie Sammie


SammieElmie

Aanbevolen berichten

Morgen word mn rammetje Sammie gecastreerd.

Even aan jullie de vraag heb ik alles?

- ren aan hok bevestigt zodat hij wel wat rond kan en t trapje in zijn hok even afgesloten kan worden

- zijn favo groente en fruit zodat hij zin krijgt in eten

- voor nood baby wortel voeding

Nog wat vragen:

- sammie is zindelijk op zn hoek toilet.. Maar ik heb begrepen dat het slim is er net na de operatie geen houtsnippers in te doen... Gewoon alleen kranten of keukenpapier dan?

- wanneer mag hij heel zn hok en huiskamer weer rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik Freddy liet castreren heb ik hier ook gelijk advies gevraagd, maar eigenlijk hoef je je niet druk te maken hoor. 

Ik liet Freddy gewoon gelijk los in de woonkamer, hij was wat baldadiger dan normaal. 
Aan de tafel knagen bijvoorbeeld, iets wat hij eerder nooit deed. 
Maar even laten weten dat dat niet mocht deed wonderen. 

Voor de rest had ik net als jou ook wat lekkere groentes in huis gehaald, zodat hij bleef eten. 
Maar ook zijn SS at hij gewoon erg goed, en drinken was ook geen probleem. (Bij elk konijn is dit anders heb ik vernomen.)

Ik had ik Cosi'n'dry + daar boven op stro liggen in het toilet, na de castratie heb ik op het stro nog een handdoek neergelegd.
Dit omdat het stro natuurlijk best vervelend kan aanvoelen aan het geopereerde plekje. 

Succes morgen!
Komt er over een paar weekjes een vriendinnetje er bij voor Sammie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vriendinnetje zou ik enorm graag willen.. Maar mijn vriendlief is het daar nog niet mee eens :( maar ik blijf verder zeuren haha

Maar dan zou het wel makkelijker kunnen. Voor nu doe ik het omdat Sammie het nodig vind om op onze bank te sproeien... Vind ik niet nodig maar vind het wel super gezellig als hij bij ons op de bank komt zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffy, mijn mannetje, is 3 weken geleden gecastreerd. Belangrijk is het vooral om hem de eerste dag goed warm te houden. Konijnen koelen na een narcose erg snel af. Zorg er wel voor dat Sammie binnen 12 uur gaat eten! Anders moet je inderdaad op dwangvoeding over, omdat het erg belangrijk is dat een konijn snel gaat eten.


 


Maar het kan allemaal even duren! Het heeft bij Snuffy uiteindelijk vier dagen geduurt voordat de ontlasting weer op gang kwam.


 


Ik heb inderdaad de eerste dagen alleen kranten in het hok gehad, op advies van de DA. Stro/ zaagsel kan erg prikken en is dus niet fijn voor het konijn!


 


Heel veel succes met Sammie! Komt vast allemaal goed!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken zelf bij castratie/sterilisatie handdoeken. Is zacht en warm, ik neem er zelf veel tijd voor dus verschoon ze vaak per dag omdat ik niet wil dat ze in hun plas gaan liggen/zitten. Hooi gewoon in t ruif (ligt normaal los) en een snugglesafe voor in ieder geval de eerste nacht. We dekken een stukje van t hok af zodat ze zich daar rustig kunnen terug trekken. Succes en hopelijk heb je er wat aan!

En inderdaad lekkers ik huis hebben. SS eten ze hier wel al snel altijd. Binnen 12u eten vind ik wel echt te laat hoor zou veel eerder beginnen met dwang voeding indien dit nodig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .