Ga naar inhoud

Sterilisatie Voedster


Gast 080509

Aanbevolen berichten

 

Mijn voedster is erg agressief en vernielzuchtig de laatste tijd. Veel grommen, bijten en aan de bank, beddengoed en zelfs de muren knagen. Ze is 1 februari 1 jaar geworden. Heeft ze last van haar hormonen en is sterilisatie een/de enige optie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoh, is te zien. Hoelang doet ze het al? En heeft ze een maatje en voldoende speeltjes? Misschien verveelt ze zich gewoon.
Moest ze weken/maanden aan een stuk zo zijn (zonder tussenpauzes), zou ik het inderdaad overwegen. Maar zou eerst alle andere dingen uitsluiten eer te denken aan hormonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft een vriendje, een gecastreerde ram, en ze lopen altijd los. Als ik weg ben doe ik ze in de slaapkamer van 17 vierkante meter, maar over het algemeen hebben ze 50. Er liggen volgens mij wel 10 verschillende soorten houten speeltjes, ze hebben een speeltunnel, een (kartonnen) slaaphuis, een mand, een rieten buis waar ze aan knagen. Ze mogen op de bank, stoelen en het bed springen. Ik geef ze te eten in van die brain train kubussen en hebben verder altijd hooi etc.


 


Het lijkt me daarom niet liggen aan ruimte, speelmaatje, genoeg uitdaging. Ze doet nu zo sinds een paar weken zo. Ze probeert ook mijn ram te domineren en bijt mij vaker.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg. Lijkt me lastig het leuk te blijven vinden zo. Als ik het zo hoor zou ik persoonlijk het zeker de moeite waard vinden om te proberen of castratie een oplossing is. Een garantie op beter gedrag geeft het niet, maar er is een goede kans dat ze weer rustiger wordt.

Bijkomend voordeel is sowieso dat ze geen baarmoederproblemen meer kan ontwikkelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke operatie heeft risico's. Maar bij een goede da met ervaring valt het echt wel mee. Heb inmiddels tientallen castraties bij voedsters gezien via de opvang en kan me er geen enkele herinneren die daar moeite hadden. Vereiste is wel dat ze in goede conditie is uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .