Ga naar inhoud

Futloos konijn


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Zoals ik in een eerder topic heb geschreven is de koppeling tussen mijn dame met een ex ram mislukt.

Nu had ik een vraagje. De laatste paar dagen is ze wat futloos. Ligt de ganse dag in of de kooi, of de ren of op haar kussen in de huiskamer. Ze loopt alleen nog naar haar wc, drinkfles en hooibal. Verder doet ze niets. Niet spelen, geen binkies, niet knagen aan haar eierendoos. Helemaal niks.

Wat kan het zijn? De mislukte koppeling?(misschien een trauma daardoor) of zou ze nu pas haar broertje missen waar ze al 4,5 jaar mee heeft geleefd.

Ze wordt trouwens over 2 weken gekoppeld aan een andere ex-ram(is vandaag pas gecastreerd).

Wie o wie heeft het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Futloos is niet echt het goede woord ervoor! een koppeling is natuurlijk altijd moeilijk (Ik heb er ervaring mee)

Maar kan je vertellen waarom de koppeling mislukt is? Over 2 weken zal je even moeten kijken of het gaat met de andere ex-ram.

Nog een optie is; om naar de opvang te gaan en te koppelen met ex-rammen daar. Zodra ze gekoppeld zijn meenemen toch? Heb je ook gelijk een goed leventje voor alle 2 de bunny's toch?!

Succes

aangepast door Juniora
Spellings fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet en drinkt ze verder wel goed? Lusteloos is meestal niet zo goed maar als ze pas haar broertje is verloren en wel goed eet, drinkt en keutelt kan het ook goed zijn dat ze hem mist en daardoor niet actief is. Ik weet niet hoe de mislukte koppeling is gegaan, er is niet gevochten ofzo?

Hopelijk wordt ze over 2 weken succesvol gekoppeld en wordt ze weer een blij konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En noch wat! over het stukje 'Wat kan het zijn? De mislukte koppeling?(misschien een trauma daardoor) of zou ze nu pas haar broertje missen waar ze al 4,5 jaar mee heeft geleefd.' = Nou de mislukte koppeling! Dat is meestal gewoon toeval. Het kan de ene keer goed gaan en de andere keer niet.En met een Broertje is het net iets anders. Want het is met haar broertje opgevoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet en drinkt ze verder wel goed? Lusteloos is meestal niet zo goed maar als ze pas haar broertje is verloren en wel goed eet, drinkt en keutelt kan het ook goed zijn dat ze hem mist en daardoor niet actief is. Ik weet niet hoe de mislukte koppeling is gegaan, er is niet gevochten ofzo?

Hopelijk wordt ze over 2 weken succesvol gekoppeld en wordt ze weer een blij konijntje!

Dat hoopt iedereen! ;-) Het gaat altijd om 'Het beste voor het konijn'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet en drinkt ze verder wel goed? Lusteloos is meestal niet zo goed maar als ze pas haar broertje is verloren en wel goed eet, drinkt en keutelt kan het ook goed zijn dat ze hem mist en daardoor niet actief is. Ik weet niet hoe de mislukte koppeling is gegaan, er is niet gevochten ofzo?

Hopelijk wordt ze over 2 weken succesvol gekoppeld en wordt ze weer een blij konijntje!

Ze eet, drinkt en keutelt gelukkig goed.

De koppeling was met een halfwildje uit de opvang. Het was hier net een "hanengevecht":mdr:. Ze moest helemaal niets van hem hebben. Zodra hij maar in de buurt kwam sloeg ze naar hem met zijn voorpoten. Heb op 3 verschillende neutrale plekken geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Ze bleven vechten. Ik heb toen de ex ram teruggebracht en gelijk op zoek gegaan naar een andere ex ram.

Is best nog moeilijk want de meeste opvangcentra in de buurt hadden alleen maar voedsters of halfwildjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve wat futloos is ze verder ok? Geen rare ontlasting, oogjes gewoon helder, reageert alert enzovoorts?

Konijnen zijn nogal gevoelig voor stress, dus misschien moet ze gewoon even bijkomen. Ik zou me er niet te druk om maken, en dieren denken niet snel in termen als 'trauma' enzo. Natuurlijk vinden wij het heel sneu voor haar allemaal, maar zelf komt ze er echt wel weer snel overheen hoor. Hopelijk klikt het straks met de nieuwe ex-ram wat beter. Ik kan me ook voorstellen dat jij het vooral heel spannend gaat vinden om weer te koppelen, je kan overwegen om iemand anders te vragen het te doen of in ieder geval erbij te zijn. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve wat futloos is ze verder ok? Geen rare ontlasting, oogjes gewoon helder, reageert alert enzovoorts?

Konijnen zijn nogal gevoelig voor stress, dus misschien moet ze gewoon even bijkomen. Ik zou me er niet te druk om maken, en dieren denken niet snel in termen als 'trauma' enzo. Natuurlijk vinden wij het heel sneu voor haar allemaal, maar zelf komt ze er echt wel weer snel overheen hoor. Hopelijk klikt het straks met de nieuwe ex-ram wat beter. Ik kan me ook voorstellen dat jij het vooral heel spannend gaat vinden om weer te koppelen, je kan overwegen om iemand anders te vragen het te doen of in ieder geval erbij te zijn. Succes ermee!

Deze keer gaat madam op koppelvakantie. Er zijn ook meerdere ex-rammen daar, dus mocht het met de ex-ram die ik gereserveerd heb niet lukken, kan zijzelf haar keus bepalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ene konijn is ook eerder toe aan een nieuw vriendje dan een ander. Maar het kan ook zijn dat ze haar vriendje mist die overleden is natuurlijk, maar ook een mislukte koppeling kan de nodige stress gegeven hebben.

Hopen dat ze weer opfleurt van een leuke ex-ram tijdens haar koppelvakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .