Ga naar inhoud

Grommen tijden het eten


080509

Aanbevolen berichten

Mijn twee konijnen (gecastreerde ram en voedster) zijn de beste vrienden! Ze doen echt alles samen en liggen altijd als een echt stel in de mand te slapen. Totdat ik ze eten geef. Dan jagen ze elkaar op en grommen hard naar elkaar. Het draait nooit uit tot gevechten, maar ik vraag me af waarom ze tijdens het eten zo agressief tegen elkaar doen.

Ze lopen altijd los in een kamer van 17 vierkante meter als we niet thuis zijn en als we thuis zijn hebben ze 50 vierkante meter, dus het lijkt me geen hoknijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees even mij, bij die van mij gaat het precies hetzelfde, vooral als ze 's ochtends voer krijgen. De rest van de dag zijn ze beste maatjes, totdat ik met voer aankom... Ik heb geprobeerd om ze allebei een eigen bakje te geven, maar de brokjes in het bakje van de ander zijn natuurlijk altijd veel lekkerder. Zodra ze dan eenmaal lekker aan het eten zijn is er weer niks aan de hand. Er wordt even flink achter elkaar aan gerend, er vliegen wat plukken haar rond, maar er wordt niet gevochten en er vallen ook geen gewonden. Rare konijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt grommen naar elkaar?

Toen Minky nog bij ons was, was het altijd zo dat ze beide heel enthousiast werden van het eten en daardoor achter elkaar aan gingen rennen. Van enthousiasme begon Minky dan ook vaak te grommen, maar dit was niet echt naar Nijn toe.

Nu Minky is overleden en Nala hier is, is het rennen eigenlijk gebleven, maar gromt geen van beide meer.

Ze hebben hier trouwens ook een apart bakje (ofja, we hebben zo'n duo-bakje), en ook hier is het altijd het leukst om samen eerst één bakje leeg te eten, waarbij ze flink zitten te wringen. Vervolgens doen ze precies hetzelfde bij het 2e bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (gesteriliseerde) voedster gromt ook snel als het op eten aankomt. Daar blijft het ook bij, ze bijt of jaagt nooit, alleen grommen.
Ik denk dat het weinig kwaad kan, maar als je je zorgen maakt om eventueel vechten dan zou ik ze gewoon een groter bakje, of twee bakjes geven, zodat ze elkaar niet zo in de weg zitten met het eten. Dan zal je konijn minder behoefte voelen om zich te moeten verdedigen of het eten te claimen.
Bijv twee voerbakjes naast elkaar. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .