Ga naar inhoud

Help! Niet tam te krijgen! Tips nodig


Levi

Aanbevolen berichten

Hoi meiden

Paar weken geleden heeft mijn lieve makke Mylo een vriendinnetje gekregen.

Het gaat super !!

Maar dit vriendinnetje is heel fel! Ze is absoluut niet tam.

Ze komt uit een nest van 6, en zaten met zn 7ene in een klein hokje... Heel zielig!

Als ik haar op schoot neem dan krabt schopt en weet ik veel ze doet er alles aan om

Weg te komen.

Mylo komt altijd naar me toe en is super tam. Dus tam maken kan ik wel, alleen met haar lijkt het niet te lukke .

Eten uit de hand doet ze wel, maar zodra ik haar wil aanraken vlucht ze weg!

De enige mogelijkheid om haar te aaien is haar goed vast te houden, en dan nog lukt het niet echt...

Hoe kan ik dit veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat haar naar jou komen, als ze al weg rent als je der wil aaien stoppen met proberen te aaien ! ik heb het zelfde meegemaakt. marley wou ook nooit geaait worden, dus ik liet haar naar mij toe komen en steeds meer wende ze aan mij. tot op een gegeven moment ging ze liggen, en probeerde ik der te aaien wat even lukte maar daarna rende ze weg. omdat ze niet wist wat ik wilde doen en beetje bij beetje wende ze meer, en nu kan ik der gewoon aaien maar soms heeft ze er geen zin in en loopt ze gewoon weg;) en idd met voer kan je heel veel berijken dus lekker vaak uit je hand laten eten en misschien helpt het dat als ze uit je hand eet met je andere hand proberen te aaien ??

aangepast door ricksem
Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa daar geeft ze mee aan dat ze het niet leuk vind. je moet der ook niet optillen als je zo door gaat word ze nog bang voor jou en dat wil je tog niet ? laat haar maar gewoon met de pootjes op de grond en ga anders op de grond zitten en laat haar snuffelen aan jou en laat der aan je geur wennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me konijn ook niet optillen en op me schoot zetten :( want ze doet het namerlijk zelf:D als ik op de bank zit gaat ze zo op schoot zitten en dat was me niet gelukt als ik niet met een appel in me hand zat want zo is ze eigenlijk meer en meer op de bank gaan springen, en eerst met de pootjes op me been en hup ging zo een keer op schoot springen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen vinden het vreselijk om opgetild te worden of gedwongen op schoot te zitten. Jouw konijn zegt eigenlijk tegen jou dat ze het niet fijn vind, daardoor probeert ze weg te komen, gaat ze krabben etc.

Om haar vertrouwen te winnen dit dus niet meer doen, als jij op haar af komt denkt ze dat je haar weer op gaat tillen en hier wordt ze zeker niet tam van. Door het optillen wordt ze eerder bang van je.

Het is niet erg dat je konijntjes niet hetzelfde zijn toch, ze hebben ieder hun eigen karakter.

Laat ze lekker met de pootjes op de grond, wie weet gaat ze aaien wel waarderen als ze merkt dat je haar op de grond laat staan.

Bij het ene konijn is hier meer geduld voor nodig dan bij het andere maar met veel geduld kom je vaak ver. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft het 4 jaar geduurd voor Miep wat milder was geworden..... PFfff lange strijd gehad maar echt zooooo leuk is ze nu. Ze is nog steeds geen fan van continu knuffelen etc. maar ze stoot nu wel dr koppie tegen mn arm van he aai me eens (soort van kopjes geven) en ze is makkelijk te pakken en bijt niet meer. Mijn methode: alleen als het moest pakken: eens per week om controle te hebben voor gewicht, poepgaatje schoon etc?! Anders gewoon niet en geduld hebben. Benaderen op hoogte dus lekker gaan liggen of zitten.... handen op je rug! En doen zoals een soort genoot zal doen: klinkt heel raar maar op je buik met je gezicht benaderen en met je neus bv aaien of als ze het toelaat op een gegeven moment droge kusjes geven tussen oor en oog. soort van verzorgen lijkt het op. Heeft hier gewerkt want ze verzorgd mij ook :) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .