Ga naar inhoud

Walnoot om te knagen


Syrabi

Aanbevolen berichten

Altijd willen konijntjes knagen, maar zelden op de spullen die daarvoor bedoeld zijn. Hoeveel plinten en tafelpoten zijn er al gesneuveld?

Hier zijn ze inmiddels helemaal gek van walnoten. De noot is er allang uit, maar het dopje is helemaal geweldig. Toen mijn vriend per ongeluk op één van de helften ging staan was het helemaal feest. Want nu waren er allemaal kleine stukjes waar je lekker op kunt knabbelen. En zo komt het dat ze met z'n drietjes en hels kabaal maken door een stukje walnoot tussen de kiezen te stoppen.

Het zal vast wel goed zijn om de tandjes te slijten en het houdt ze van de straat, zullen we maar zeggen. Misschien een leuk idee voor jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer even de lijst van giftige planten hier erbij pakken voor je wat probeert...

"walnoten - gehele plant - matig - veroorzaakt o.a. nier- en blaasstenen"

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-planten-voor-konijnen.html

Ik zou het meteen weghalen en zeker niet meer geven. Aangezien het matig giftig is en het alleen het dopje was zal het wel meevallen, voor de zekerheid zou je even de dierenarts kunnen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh poep. Ik had er niet eens aan getwijfeld dat het giftig zou kunnen zijn. Ik denk dat het wel meevalt. Ze hebben steeds een scherfje in hun mond en na een tijdje komt er weer een vies en nat bewerkt scherfje voor terug. Ze eten het niet echt op. De walnoten zelf geef ik ze al niet. Zal als ik klaar ben met werken de dierenarts even bellen indd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar op de lijst staat walnoot plant gevaarlijk is, dus zoals je misschien wel weet groeit een walnoot aan een boom, of wel de boom is giftig, dit zegt niks over de buiten kant van walnoot. Want je ziet bij meer dingen dat ze sommige onderdelen wel mogen en andere niet.

Syrabi hoe gaat het met de konijnen? hebben ze last van plakpoep of ander afwijkend gedrag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook die noot is onderdeel van de plant ;)

Als de vrucht niet giftig is staat dat er bij, net als de tomaat.

daarnaast staat er bij matig giftig, wat inhoud dat ze niet gelijk symptomen krijgen van 1 of een paar keer. Daarnaast staat er bij symptomen blaas en nierstenen. Dit duurt lang voor het zich openbaart en daar krijgen ze geen plakpoep van ;)

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .