Ga naar inhoud

Schijnzwanger of iets anders?


Charita

Aanbevolen berichten

Ik werd net half in paniek m'n bed uit gehaald door m'n moeder want Leyla had weer wat.

Ze had een pluk haar in dr mond en m'n moeder kreeg het er niet uit, ze dacht dat ze stikte ofzo.

Dus ik kom beneden en inderdaad, een steekt een plukje haar uit haar mond.

Nouja ik maar even kijken, maar ze begon meteen weer geluidjes te maken als ik in de buurt kwam of haar aanraakte.

Uiteindelijk kwam er een enorme dot haar uit haar mondje waarvan ik niet eens wist dat het er in paste. (Ze spuugde het zelf uit, heb er niet aan getrokken ofzo)

Heb haar nog even onderzocht binnen, maar zodra ze alleen met me was, was er niks aan de hand en zocht ze me gewoon op.

Volgens mijn moeder was ze haren uit haar onderrug/kont aan het trekken.

Ik vind haar al een paar dagen weer wat pieperig en onrustig.

Zou ze gewoon schijnzwanger zijn en nemen ze daarbij enorme plukken haar in de mond of is t wat anders?

Ik dacht namelijk dat ze uitgeplukt haar meteen ergens neer leggen.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik laat het nest voorlopig liggen, ze heeft het gelukkig in het nachthok gedaan wat ze vrij schoon houden.

Dus dan kan k de andere verdiepingen gewoon schoon maken.

Maar ze had m precies in het hoekje gemaakt wat ik niet kan zien vanaf de plek waar ik normaal sta, dus had t pas laat door dat t gewoon schijnzwanger was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnzwangerschap kan zo weer overgaan maar als het herhaalt continu en het dier er last van heeft dan kan je d'r laten helpen. Mijn Miep maakte nestjes met 30 graden (woonde toen buiten met Gijs) en Gijs maakte de nestjes weer kapot en weg want hij vond het te warm. Ze kreeg ook kale plekken ervan. De baarmoeder van Miep was licht ontstoken en de schijnzwangerschappen duurden een aantal maanden met een paar dagen tussen pauzes...... Hoop dat het eenmalig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lijkt nu al iets rustiger, ik vond vanmiddag een pluk haar in het hok, maar die bleek uit het nest gekomen te zijn.

Het nest was ook half afgebroken (beetje in elkaar gestort) en ze piept ook niet meer zo voor zover ik erbij ben.

Ik wacht het even af met haar, mocht ze het vaker krijgen worden ze allebei geholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .