Ga naar inhoud

Gewicht...


kaatje-kim

Aanbevolen berichten

Nouw kijk...

Mijn Duitse Hangoor voedster was te licht, dus ging ik haar meer voeren. Nu een week later is ze 100 gram afgevallen! (Ze moet nu nog 500 gram aankomen)

Waarschijnlijk komt dat omdat het deze week wat kouder is geweest dan de weken ervoor. Moet ik haar nu maar weer meer gaan voeren? Ze mag ook niet te snel aankomen, omdat ik dan grote kans heb dat ze een wam gaat krijgen en dat is niet de bedoeling.

Wat denken jullie? Afwachten en kijken hoeveel ze volgende week weegt (weer afgevallen, of wel aangekomen) of gewoon weer meer gaan voeren?

Het is een dame voor tentoonstellingen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan haar wel meer voeren met zeker een kans op een wam natuurlijk.waarom en waneer moet ze 500 gram zwaarder worden.als je hier even wil schrijven wat ze nu te eten krijgt en haar oornummers kunnen mireille en ik je wel verder helpen.cindy

Waar heb je de oornummers voor nodig?

Ze krijgt nu 130 gram voer van kasper faunafood konijnenkorrel sport.

Ze weegt nu 2700 gram (was 2800 gram vorige week).

Ze is van april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet 2.5 kilo wegen min dus daar voel doe je aan.ze weegt nu 2.7 kilo is top.

max gewicht is 3.5 kilo.Beste gewicht voor haar om naar toe te werken is 3 kilo.Ze is nog jong dat komt er van zelf bij.Dus gewoon blijven voeren wat je nu geeft.Valt ze hier na nog steeds af laat het me weten. gewichten info van mireille gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dankjewel.

Ik wist wel dat het gewicht van een Duitse Hangoor tussen de 2,5 kg en 3,5 kg moest zitten en dat 3 kg ideaal gewicht is. Ik had ook met een keurmeester gesproken en die vertelde me dat ze richting de 3 kg moest, en ze was nu afgevallen, dus vandaar dat ik dit topic opende, om meer mensen erover te horen.

Als ze nu niet was afgevallen had ik het niet erg gevonden, maar aangezien ze nu meer at en minder ging wegen wilde ik even ''navraag'' doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar pas.

Ik heb de Duitse Hangoren sinds september en ik kon dus geen nestje meer krijgen ervan. Nu sta ik pas vanaf januari 2008 ingeschreven bij de kleindiervereniging, NKB en hangoorfokkersclub. Dus volgend jaar word het pas naar keuringen.

Het is ook een hele tijd niet duidelijk geweest wanneer ik weer Duitse Hangoren kreeg, ik had er eerst wel een, maar van Mireille kreeg ik te horen dat die niet goed was voor keuringen. Dus had ik contact gehad met de fokker ervan en ik had netjes mijn geld terug gekregen en die DH had hij weer terug genomen, want volgens hem was deze wel geschikt. Ik kreeg ook van een keurmeester te horen dat ik me pas vanaf 1 januari als lid in moest laten schrijven, omdat ik anders voor die paar maanden een heel jaar moet betalen en ik toch geen jongen meer kreeg.

Ik maakte me vooral ook zorgen omdat ze nu was afgevallen ookal kreeg ze meer voedsel.

Ze had het eten van gister niet allemaal op vandaag... ik maak me eigenlijk nog steeds wel zorgen op de een of andere manier. Iets zegt me dat er iets niet helemaal goed is. Ik blijf het dus goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha hebben we het over de voor tanden of kiezen!!! De voortanden mogen niet recht op elkaar staan want dan heb je een klem gebit.De kiezen malen achter in de kaak.Dus om zo ver te zeggen ze staan niet recht op elkaar!!!!!!Wat voor daĀ“s krijg je les haha.Vast niet konijn kundig zo te horen.Zolang er geen haken op de kiezen zitten zijn de kiezen in orde hoor.Ze zullen je wat aanpraten zeg.Laat haar lekker keuren en vrag de keur meester daar om meer uitleg dan word je vee weiser meis.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het over de kiezen.

En het is inderdaad geen konijnkundige dierenarts.

De kiezen horen dus ook niet recht op elkaar te staan?? Haha, dat had de dierenarts dan wel moeten weten denk ik....

Volgend jaar kan ik haar pas laten keuren, dus dat duurt nog wel eventjes.

De dierenarts zei ook dat als ze helemaal niet meer at ik haar olvarit worteltjes moest gaan geven. En nog gekker.... ik moest haar ook maar ander voer gaan geven en wel te verstaan gemengd voer. Ze dacht dat het konijn de biks niet lekker vond en daarom moest ik maar gemengd gaan geven, maar niet teveel. Jaja... Ik ga geen gemengd geven. Maar goed. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ze geen problemen heeft met het gebit en dat ze gewoon moeilijk doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, fijn dat te horen. Dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

Iemand die 25 jaar Duitse Hangoren heeft gefokt zei me dat ik het voer maar moest halveren, zodat ze honger ging krijgen. Daarna eet ze wel weer gewoon normaal. En daarnaast wel heel veel hooi geven, zodat ze altijd kan eten als ze wil. Hij zei dat er wel vaker van die lastige eters tussen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .