Ga naar inhoud

Vreemd gedrag: poten likken van ander konijn


Majk

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb het internet al afgezocht, maar ik kan hier niks over vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik merk dat mijn koppel uit elkaar valt op deze manier.

Het zit zo: Sinds vandaag valt het me op dat Beer (mijn ex-ram) constant likt aan de poten van Buffel (ex-voedster). Het lijkt haast obsessief, hij probeert constant, via de voorkant, achterkant en via onder haar buik bij haar poten te komen om er aan te likken, zowel voor- als achterpoten. Waarom doet hij dit??

Buffel laat duidelijk merken dat ze het niet leuk vindt en loopt weg of gaat op hem rijden. De sfeer tussen beide konijnen is om te snijden en ik ben bang dat als het zo door gaat, ze eens van zich af bijt, of nog erger, mijn koppel uit elkaar valt.

Ik heb Buffel al opgepakt om haar pootjes te bekijken, maar ik zie er niks aan. Waarom doet Beer dit en hoe kan ik er voor zorgen dat hij ophoudt hiermee? Zit een beetje met m'n handen in m'n haar... Wie helpt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil hij echt likken? of wil hij stiekem bijten? Waarom hij dit doet geen idee, maar ik ben bang dat ze het toch zelf zullen moeten uitzoeken. Buffel zal hem op zijn plaats moeten zetten wil hij het snappen en er mogelijk mee ophouden.

ben bang dat het net zoiets als rijden is, dat kun je ook niet afleren, dat moeten ze onderling uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet niet of het wel met onderdanigheid te maken heeft, want als Buffel op hem gaat rijden loopt hij weg, hij laat duidelijk merken dat dat niet is wat hij van haar wil.

Het is ook duidelijk likken, het lijkt ook niet gemeen bedoeld, eerder lief.

Ik heb geen dingen veranderd, alleen ze krijgen nu maar 1x per dag biks ipv twee keer, maar dat kan er volgens mij niet mee te maken hebben.

Een te kleine ruimte kan het ook niet zijn, want ze lopen los in huis.

Ik merk nu dat het met periodes gebeurt. Soms gaat het heel vredig, maar verderop dezelfde dag begint het 'poten likken' dan weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .