Ga naar inhoud

Chronische snot?


tann04

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

enkele maanden geleden heb ik Laara, een (bleek drachtige) belgische haas kruising gekocht, ik was meteen verliefd toen ik haar zag! na ongeveer een dag zag ik al dat ze een natte neus had, later begon ze ook te niesen. Ze kreeg jongen die na enkele weken deze symptomen overnamen. Ze heeft inmiddels al 2x verschillende antibiotica gehad maar het gaat maar niet over. Of het echt snot is weet ik niet, ze heeft in ieder geval een natte neus, wat snottebellen en ze niest af en toe.

Haar jongen zijn inmiddels allemaal weg en ik wilde haar graag in de groep met andere voedsters en gecastreerde rammen doen, maar ik durf dit niet zo goed, bang dat ik de anderen ook besmet.

Weet iemand wat hier nog aan te doen is? En of ze überhaupt ooit nog in een groep kan? Of hoe je erachter komt dat het geen allergie is?

Ze zit nu op zaagsel en stro en krijgt (uiteraard) hooi in een ruif. Verder eet ze goed en heeft ze ook haar 9 jongen prima gezoogd.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke antibiotica heb je gehad? Zat daar toevallig ook Draxxin bij? Mijn dierenarts behandeld altijd meteen daarmee als een konijn snotverschijnselen heeft en bijna altijd met goed resultaat. Met o.a. enrofloxoral en duplocilline zag hij vaak geen goede resultaten.

Je zou het eens kunnen overleggen met jouw dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enrofloxoral en novadox gehad! de dierenarts zei tegen me dat ik na de enrofloxoral de novadox moest proberen, als dat niet werkte zou hij het op kweek moeten zetten om te kijken wat het precies is, maar ik ben bang dat dat een duur grapje is?

En als het chronisch zou zijn, is het dan nog wel te behandelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .