Ga naar inhoud

Voedster blijft op parket krabben


Kimmmn90

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb gekeken of ik iets soortgelijks kon vinden maar dat is niet het geval.

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden voor mijn ram een voedster erbij gehaald, vond het zielig dat hij alleen was.

De koppeling heeft een paar weken geduurd maar is uiteindelijk goed gekomen, al kan ik niet echt een dominantere zien.

Nu is mijn probleem.. Mijn voedster is dus sinds dik een maand flink op de parket aan het krassen, dit doet ze alleen 's nachts rond een uur of half 4 en blijft dan doorgaan. Ik heb al vanalles geprobeerd, heb een zandbak voor ze gemaakt, toen is het 2 nachten goed gegaan, heb een paar stoeptegels liggen op een stuk rubber, daar slapen ze op.

Vannacht was ik de wanhoop nabij, na de zoveelste nacht slecht slapen... Ik moet 's morgens om 6u op.

Ze was constant toch op de vloer aan het krabben en ze ging later door naar het stuk rubber onder de tegels.

Ik heb 2 kamers aan elkaar met een hekje ertussen, ze hebben dus samen een hele kamer ter beschikking.

Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet, haal ik haar erbij omdat mijn rammetje alleen zit, krijg je dit. Lijkt wel of ze zich verveelt maar heb zoveel speelgoed liggen, wcrollen en de hele mikmak.

Met mijn ram heb ik deze problemen niet en ook nooit gehad.

Hopelijk kan iemand mij helpen!!

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook stro liggen? misschien werkt het wel niet hoor, maar mijn mannetje graaft ook altijd in de stro.

heb je ook tunnels liggen, misschien wilt ze holletje graven om in te zitten/liggen. sommige konijnen zitten graag ergens bovenop, andere zitten juist weer graag ergens onder. als je het nog niet hebt kun je het misschien eens proberen?

kan me voorstellen het je uit je nachtrust houd, dus hopelijk vind je iets zodat ze niet meer zo een herrie maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hooi en stro in de kooi liggen, in de zandbak graaft ze niet meer, heeft ze meer de eerste paar nachten gedaan maar beviel denk ik niet. Kan proberen om wat stro op de vloer te leggen.

Het gekke is dat, als ik opsta en wegga, ze wel ergens gaat liggen en dan de rest van de dag niet meer graaft.

Bedankt voor je tip, ga dat eens proberen!

Mijn ram maakt overigens goed gebruik van de zandbak !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Zit ze altijd op hetzelfde stukje te krabben? Je zou kunnen proberen de kamer anders in te richten zodat ze niet meer bij dat ene plekje kan komen, wie weet helpt het. Ik heb hier een fleecekleedje liggen voor de nijnen, ze vinden het super om hier in te graven! Misschien ook nog een idee om te proberen?

Ik vraag me wel af waarom ze zo obsessief aan het graven is.. ze heeft een vriendje, genoeg ruimte en speelgoed, dus daar zal het niet aan liggen. Misschien zijn het de hormonen? Hoe oud is ze? Of wellicht een manier van aandacht vragen, aangezien je zegt dat ze er mee ophoudt als je er naartoe gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het inderdaad ook raar! Ze graaft op verschillende plekken. Ik zal eens wat stro en misschien inderdaad een fleecedeken neerleggen, misschien dat het helpt.

Ik geef ze toch redelijk veel aandacht, en ze kan rennen wat ze wil want ze mogen 24/7 los.

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook eentje die regelmatig een holletje probeert te graven in de parket. Ik leer hem nu dat hij enkel in zijn dekentje mag graven (het lukt nog niet zo goed :P). Maar bij jou lijkt het inderdaad eerder op aandacht vragen dan om te spelen. Misschien moet je haar eens proberen te negeren? Als het echt voor de aandacht zou zijn, zou negeren moeten (kunnen) helpen. Als het uit plezier is, dan kan je inderdaad andere graafopties proberen, stro en een voetmat (is dat een juist woord?) zijn hier ook populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .