Ga naar inhoud

M'n konijn gooit alles neer


Feya

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn konijn heeft een zelfgemaakt trappetje om naar boven en beneden te gaan,

maar ze gooit dat trappetje op een gegeven moment neer en

ze knabbelt eraan terwijl ze altijd knabbels krijgt maar ik wil niet te veel geven.

ze heeft ook een poepbak in de hoek staan maar die gooit ze ook steeds

weer om.

en ze doet haar behoefte wel in het bakje maar meestal ook ernaast.

ik zet het bakje steeds weer recht maar op een gegeven moment

haal ik het er gewoon uit.

wat kan ik hier tegen doen?

:aww:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat ze het niet meer kan omgooien, dus maak het trappetje en de wc goed vast. Knagen kan je vrij weinig aan veranderen, dat zit in de aard van het beestje. Over het zindelijk maken zijn hier al heel veel topics. Lees deze eens door, dan kom je vast op goeie tips :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke zaterdag is echt te weinig. Want nu kan je konijn niet elke dag lekker haar energie kwijt, want ze kan niet goed heen en weer rennen.

Zou je het rennetje aan haar hok vast kunnen maken? Dat zou toch veel handiger zijn? En dan kan je ook wat ander (groter) speelgoed geven, bijvoorbeeld een kartonnen doos of wat wilgentakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal haar een doos geven en speeltjes :)

maar de ren aan het hok kan niet,

omdat haar hok op een plastic plaat staat in een open schuur. moeilijk om uit te leggen

zal een keer een foto maken.

de plastic plaat is veilig, het is een plaat die je meestal onder een computerstoel zet.

maar in die open schuur staan ook fietsen en meer dingen.

ik ga echt m'n best doen om haar elke dag in de ren te laten spelen :D

bedankt voor alle tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het proberen maar inderdaad omdat het te vol is en in de bodem van de

schuur zitten gaten ik wil niet dat er beestjes tussen komen of haar pootjes

en ik heb daarvoor een andere plaat nodig om eraan te schuiven maar die plaat

gaat al naar iemand toe..

ik zal de wc rol en de eierdoos proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar buiten willen we liever niet en opzich is het zo moeilijk om gewoon de ren op het gras te zetten

en haar er in doen,

alleen een vriendin erbij kan echt niet! ik ben bang dat ze gaan vechten want mijn konijn heeft best een

pittige karakter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Feya,

Zo te horen heb je een lekker enthousiast konijntje. Je hebt in de reacties hierboven al vaker gelezen hoe belangrijk ruimte is.

Het is niet alleen belangrijk, het is ook veeeeeeeeeeel leuker voor jezelf:

Mijn konijntjes kunnen waanzinnige races houden door de kamer, ze sprinten dan zo hard rondjes, je gelooft het niet!

Ook maken ze de wildste luchtsprongen en bespringen ze me als gekken als ik een pinda openkraak of een banaantje pel (die twee dingen zijn echt als snoep voor hen!)

Dit soort dingen maken het voor je konijntje en voor jezelf heel erg leuk. Pas dan kan je konijn zichzelf zijn en zul je echt karakter in je diertje ontdekken. Je krijgt dan echt een leuke band met je diertje. Als hij los kan lopen in een ruimte waar jij ook bent kan hij ook veel meer aan jou wennen.

Helaas zijn konijnen juist op onhandige momenten erg actief. Bij mij is dat rond een uur of 7 in de ochtend (ik slaap tot 9) en 11 in de avond (dan ga ik net zo'n beetje naar bed). Uiteraard strekken ze ook een paar keer per dag de beentjes...

Die tijden zijn niet zo handig als je ze onder toezicht los wilt laten lopen. Daarom is het echt veel beter om een ren voor ze te maken waar ze altijd de pootjes kunnen strekken.

Misschien is dit voor jou wel heel lastig, maar wees dan wel voorbereid op gevolgen. Jouw konijn vertoont nu al "vandalistisc" gedrag, uit verveling. Het gedrag kan nog verder negatief veranderen. Zo kan je konijn bijvoorbeeld onverbeterlijk gaan tralieknagen of hoknijd vertonen (waarbij hij dus agressief naar jou wordt als je in zijn hok wilt of hem wilt aaien).

Een nieuw speeltje is maar even leuk. Het enige dat helpt is ruimte ruimte ruimte en een vriendje/vriendinnetje. Konijnen zijn groepsdieren en worden eenzaam als ze alleen zijn.

Twee konijntjes is ook voor jezelf leuker, want er is niets schattiger dan twee konijntjes met elkaar zien spelen, elkaar likken en bij elkaar kroelen.

Succes met al deze raad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt!!

ik zal kijken of ik echt een vriendinnetje voor haar kan regelen

ik wil het zelf ook maar ik ben gewoon bang dat als er een andere bijkomt dat ze

haar gaat krabben en ik ze uit elkaar meot halen

xx dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je wilt kijken voor een maatje voor je konijn, kies alleen dan wel een gecastreerd rammetje en niet een vrouwtje. Dat gaat zelden goed! Als je bij een opvang gaat kijken, kunnen ze je goed helpen met het koppelen van de konijntjes.

Veel plezier!

aangepast door BelleMick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .