Ga naar inhoud

Tumor?!


Felicia

Aanbevolen berichten

Hallo

Vandaag heb ik iets opgemerkt waar ik niet blij mee ben :-(

Ik nam Bieke vast (klein knuffelkonijntje, geboren september 2008). En wat zag ik .. Ik keek recht ik haar ogen, dus haar gezicht naar mij en ik zag dat hij linkeroog veel meer naar buiten staat.

Haar mama had dat vorig jaar ook, een tumor dat haar oog naar buiten duwde ..

Ik heb toen haar mama laten inslapen omdat ze weg was van de wereld, ze bleef voor haar staren en bewoog niet meer.

Dus hoogstwaarschijnlijk heeft ons Bieke ook een soort tumor in haar hoofdje ..

Ik heb z'n bang om de DA te laten komen.. Nu ja, hij komt maandag sowieso ..

Maar als het een tumor is, en ze heeft er nu nog geen last van, zou ik haar dan niet laten leven? En pas laten inslapen als ze zo word als haar mama toen?

Haar vader heb ik een jaar geleden al moeten laten gaan, haar broer is twee maanden geleden al gestorven..

En nog iets ...

Bieke zit samen met Bob, een gecastreerde ram. Hij is geboren in december 2007, en hij is blind geboren.

Nu, sinds een jaar of twee heeft hij 'catarackt' ogen. Ik weet niet juist hoe je het schrijft. Maar dat is dat zijn ogen helemaal wit worden. Nu ja, als konijnen dat hebben, gaan ze slechten zien, maar daar heeft hij geen last van, want hij is al blind.

Nu heeft Bob in zijn rechteroog een rode bol. Zou het kunnen dat een bloedvat is gesprongen? Maandag laat ik de DA er ook naar kijken ..

En nog iets ...

Sinds enkele dagen bibbert ons Odette(Vlaamse Reus) met haar hoofd. Zij is deze maand 1 jaar geworden.

Wat zou dat kunnen zijn?

Maandag laat ik de DA er ook sowieso naar kijken ..

Ik hoop dat bij alle drie konijnen gaat meevallen, maar ik heb toch z'n schrik.

Tegenwoordig sterven al mijn konijntjes zo dicht op elkaar terwijl ze niet zo oud zijn. Dus ik hoop dat deze drie niets ergs hebben. Maar ik twijfel toch bij Bieke en Bob.

En als Bob alleen achter blijft .. Hij wilt al geen andere konijntjes in zijn buurt. Zou echt triestig zijn :-(

Bedankt om te lezen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Jeetje meid, dat is wel een heleboel narigheid. Goed dat maandag de DA komt, want je kan er maar beter snel naar laten kijken. Hoop dat het meevalt. Konijntjes zijn vrij kwetsbaar, maar kunnen ons zo nu en dan ook enorm verrassen. Mijn konijn is herstellende van de EC-parasiet. We zitten in de 4e week van de behandeling en sinds deze week laat ze eindelijk vooruitgang zien. Je weet het nooit, dus geef nooit (of niet te snel) op!

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bieke: zij heeft een abces achter haar oog. Ik moet AB geven en hopelijk gaat het snel weg!

Bob: die rode bol is blijkbaar een kwetsuur van ergens tegen te lopen (ja dat kan zeker omdat hij blind is). Bob heeft altijd iets met zijn ogen :(

Hij heeft druppeltjes voorgeschreven.

Odette: zij heeft een parasiet (naam weet ik niet meer, veel te moeilijk). Het is besmettelijk :-(

De parasiet zit ook in de niezen enzo .. Veel kan de DA er niet aandoen, ik moet haar 14dagen AB geven en hopelijk is het dan weg! En anders ..;-(

Ik moet haar vooral apart houden.

Haar zus had het ook, maar zij is al even overleden zomaar op een morgend ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .