Ga naar inhoud

Tam maken van mijn konijn


Feya

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een konijn en die heet Feya ik wil haar tam maken want ik heb haar nog niet zo heel lang

en ze krabt me steeds als ik haar op wil pakken ik heb alles geprobeerd: onder haar buik en kont, nekvelletje, en ik had gehoord dat het ook bij de oren kon maar dat durfde ik niet.

ze rent ook steeds weg als ik haar probeer op te pakken. en ik pak haar alleen als het nodig is bijvoorbeeld bij het verschonen van de hok,

ze kent me denk ik nog niet goed genoeg..

ik wou kijken of jullie misschien wat tips hebben voor mij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen vinden het meestal niet fijn om opgepakt te worden. Maar ik denk dat je een punt hebt met het nog niet goed genoeg kennen. Ze moet ook vertrouwen in je hebben. Leer elkaar kennen en geef het de tijd. Je kunt er rustig bij gaan zitten rn wachten tot dat zij jou op zoekt, wat lekkers geven, of tegen praten.

En aan oren op pakken zou ik nooit proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je konijn gewoon de tijd geven en aan je laten wennen probeer het konijn zo min mogelijk op te pakken en alsjeblieft niet bij de oren. 1 van mijn konijnen (snuitje) was eerst super bang en bromde naar me viel me aan als ik ook maar iets deed toen ik een paarkeer per dag bij haar in het hok kwam zitten werd ze rustiger en viel ze naar een paar dagen ook niet meer aan daarna liet ik haar elke morgen uit mijn hand eten voordat dat ik eten in mijn konijnen hun etens bakje deed, dat kun je ook proberen.

Ik denk dat het met die vacht vrij normaal is mijn konijnen verharen ook op dit moment verder gewoon het hok lekker opwarmen met stro enzo veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet optillen aan de oren en ook niet in het nekvel zonder verdere ondersteuning. Optillen vinden konijnen niet prettig en zij geeft dit ook aan zo te lezen, ze begint te krabben/spartelen en rent van je weg.

Om haar vertrouwen te winnen kun je haar beter met 4 pootjes op de grond laten, ga bij haar zitten, praat tegen haar, geef wat eten uit je hand etc. Laat haar op je af komen zonder dat ze bang hoeft te zijn dat je haar op wilt tillen etc.

Vertrouwen krijgen kost tijd en geduld, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen houden niet van oppakken en jouw konijn zo te lezen ook niet.

Ik zou dat dus ook niet meer doen.

Ga lekker bij je konijn op de grond zitten en geef haar wat lekkers uit je hand. Als je zelf rustig bent en geen aandacht 'afdwingt', dan gaat ze je vast langzaam maar zeker vertrouwen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nieuwe konijntje krijg laat is ze eerst een dag met rust, vervolgens ga ik tegen ze praten en geeft ik ze eten als ze in het hokje zitten, na een paar dagen komen ze al wel naar je toe en laat ik ze los lopen, af en toe even aaien als ze los lopen zodat ze aan je wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .