Ga naar inhoud

te dun of redelijk?


omar55

Aanbevolen berichten

Hallo leden van bunnybunch, zoals jullie al weten heb ik 2 konijnen wat mij nogal opvalt is de voedsrer vindt gewoon redelijk als het over gewicht gaat maar de man vind ik nogal dun hij is ongeveer 1 jaar en het is ook niet weer zo dun dat je en skeletje ziet maar ik vind het wel dun hij eet gewoon goed doet zoals altijd niks mis met tanden ik weet niet wat de oorzaak is hik zelf dun of heeft het een reden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder het konijn te zien is dat lastig beoordelen ;) je moet de ribben wel kunnen voelen zonder heel veel moeite maar het moet geen traliewerk zijn zeg maar. Maar als je twijfelt kun je het beste naar de da gaan. Hij/zij zou goed moeten kunnen beoordelen of het goed is en of er een oorzaak voor is.

wat je ook kunt doen is je konijn een poosje regelmatig wegen. Valt hij af dan kun je er vanuit gaan dat er iets niet in orde is. Regelmatig wegen is sowieso niet verkeerd als je het lastig vind om de conditie te bepalen door voelen. Als ze dan afvallen heb je dat sneller door.

en nog een tip: gebruik leestekens. Daar wordt het een stuk duidelijker van. Nu is het niet duidelijk waar een zin begint of eindigd. Dat leest erg vervelend.

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met wupsie om ze regelmatig te wegen. Je weet niet precies hoeveel ze eten als ze met z'n tweeën zitten. Als je iedere week weegt, ook als 'gezond' zijn heb je snel in de gaten mochten ze afvallen dat er iets mis is.

De heupgewrichten (weet niet of ze zo heten) moet je ook niet makkelijk kunnen voelen bij het aaien, anders zijn ze echt te mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met wupsie om ze regelmatig te wegen. Je weet niet precies hoeveel ze eten als ze met z'n tweeën zitten. Als je iedere week weegt, ook als 'gezond' zijn heb je snel in de gaten mochten ze afvallen dat er iets mis is.

De heupgewrichten (weet niet of ze zo heten) moet je ook niet makkelijk kunnen voelen bij het aaien, anders zijn ze echt te mager.

Als je de botten op de kont bedoeld: dit zegt niks. Bij een perfect gefokt raskonijn wel, maar aangezien dat 1 vsn de redenen is in de selectie om niet met een konijn te fokken zullen wijdaar bij onze huiskonijnen niet veel aan hebben.

Daarnaast kun je van een foto niet zeggen of ze goed op gewicht zijn. Alleen als ze extreen dik of extreem magen zijn kun je dat zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .