Ga naar inhoud

muizen in/op het hok van mijn konijn


Lucky36

Aanbevolen berichten

hoihoi.

Ik heb in mijn ogen een vrij groot probleem. Ik heb namelijk muizen in de tuin. 2 weken geleden zat er zelfs een in het hok van mijn konijn. Ik heb 4 konijnen, de 2 kleinsten zitten nu al binnen ivm de muizen. Maar de andere 2 zitten in veel grotere hokken en die hokken passen niet door de deur. Nu heb ik zo'n weekje geleden muizengif in de tuin gelegd. Sinds die tijd heb ik ze ook niet meer gezien. Maar toen ik net bij mijn beestjes ging kijken tilde ik de klep van het hok van een van mijn lieve nijntjes op en er zat een muis op de hok van mijn konijn. Heeft iemand tips??

Groetjes mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, muizen in de tuin krijg je niet zo makkelijk weg, weet je wat voor muizen het zijn? Ik zou er voor zorgen dat er geen eten blijft staan bij de konijnen zodat de muizen daar toch al niet op af komen. Is het heel erg voor konijnen om een muis als gezelschap te hebben eigenlijk? Buiten misschien ziektes verspreiden lijkt het mij niet heel schadelijk, en als je konijnen ingeënt zijn is dat ook niet zo'n probleem. Vechten zullen ze in ieder geval niet doen. Maar je moet wel goed oppassen met muizenvergif (ik ben daar eigenlijk al helemaal geen voorstander van), mijn konijn heeft een keer rattenvergif binnen gekregen en hij was er bijna aan. Je legt het vergif nu wel buiten de kooi, maar muizen sterven niet direct en kunnen eerst nog een keer door het konijnenverblijf wandelen met vergif aan hun pootjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten goed afschermen zodat ze daar niet bij kunnen (voertonnen etc), op zich zijn muizen verder geen grote ramp. Ik heb ze toen ik nog bij mijn ouders woonden ook regelmatig gezien bij de konijnen maar ik heb er nooit wat tegen gedaan.

Zelf ben ik absoluut geen voorstander van gif strooien (ook ivm andere dieren die buiten leven) en het schijnt een nogal vervelende dood te geven (klinkt logisch). Zover ik weet kan een muis geen kwaad voor je konijnen, maar ik kan me voorstellen als je een hele plaag hebt het vervelend wordt. Ik zou dan persoonlijk eerder gaan voor vallen, dat lijkt mij een vrij effectieve oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd van het jaar....Ze zoeken een schuilplek, maar vooral voer wat toch schaars is in de winter..

Als je er anders nooit veel last van gehad hebt, zal het waarschijnlijk ook wel zo blijven...

Maar goed, wel alert op blijven natuurlijk.....anders krijg je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een muis in de schuur, nu zit ie in huis :P een veldmuis die af en toe voorbij komt rennen.

K heb m 1x bij de konijnen gezien toen er wat lekkers stond en verder niet meer.

Maar ik vind het wel best, hij zit me niet in de weg. Bij de buren eten de muizen samen met het konijn uit het bakje, volgens mij vind onze muis SS niet lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .