Ga naar inhoud

oormijt bezoek grrrrr surolan gebruiken?


Jikke

Aanbevolen berichten

vorige maand nog 2 laten enten en 0,0 gezondheidsproblemen. Mag ook wel vind ik.....

Maandag aai project gehad en ben daar lekker met de nijnen bezig en zie opeens korstjes. Dus ik ga verder kijken en jawel prut oren. De ene meer dan de ander maar allemaal die ik bij had (3) hadden het. Thuis de andere bekeken en dat was gewoon niet om aan te zien zo vies Frown

Dus maar de DA gebeld en ik kon zelf pas vanmiddag komen. Maandag wel gelijk stronghold pipet in de nek gegeven en vanaf maandag elke dag alvast maar een oor cleaner (geen anti biotica stoffen in die cleaner) erin. Een onschuldige cleaner want wil ze niet onnodig doof maken natuurlijk maar wel de boel al een beetje weken.

Vanmiddag dus met mijn 4 reuzen naar de DA geweest en jawel oormijt alarm..... 2 bijna niets en 1 redelijk was en 1 heeft hij de oren van leeg gepeuterd (bah!).

Ze hebben nu een injectie ivomec gehad en verder blijf ik de oorcleaner dagelijks in de oren doen. Ik doe er verder niet te veel aan omdat er al behoorlijke verbetering was vergeleken met maandag en hoe minder ik er aan doe hoe beter voor hun denk ik dan maar. Over 10 dagen moet ik ze weer een injectie geven en dan zou het over moeten zijn.

Nu heb ik echter zelf niet zo heel veel met die onschuldige oor cleaners. Heel handig dat ze er zijn voor in noodgevallen maar liever geef ik surolan.

Nu zegt mijn DA dat ik absoluut geen surolan mag gebruiken maar internet zegt van wel. Kan ik wel surolan geven bij de nijnen die het in veel mindere mate hebben en waar de oren bijna niet van vies zijn en al helemaal niet open liggen?

Hopelijk zijn ze er snel vanaf ik vind het vreselijk dat ze wat mankeren en baal er van dat ik het niet eerder gezien heb al hoewel het er gelukkig op lijkt dat het geen lang spelend probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij cavia's gebruik ik surolan bij elk plekje, werkt tegen schurft en schimmel in de eerste fase zeker goed en daarnaast ontstekingsremmend als ik het goed heb.

Wat was de reden waarom je het niet van de dierenarts mag gebruiken?

Ik weet natuurlijk niet hoe surolan bij konijnen werkt, want heb zelf alleen cavia's.

Groetjes Femke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft ook niet in de oren gekeken met een speciale kijker o.i.d.. 2 van de 4 hadden vrijwel 0,0 troep in de oren maar wat er in zat zag hij al gelijk dat het oormijt was. De andere 2 hadden veel vuilere oren en bij 1 heeft hij behoorlijk veel klodders eruit gehaald. Verder geen onderzoek gedaan en geen oorkijker aan te pas gekomen. Kapot trommelvlies verwacht ik zeker bij de 2 nijnen waar het heel erg bij mee viel niet. Die andere 2 zou ik nooit 100% zeker durven zeggen.

ik ga nog een paar dagen door met oorcleaner en bij twijfel of dat voldoende is ga ik anders volg. week nog maar eens langs bij de DA met de 2 die het het ergste hebben.

ontzettend bedankt voor de antwoorden en het mee denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .