Ga naar inhoud

Konijn begint ineens te poepen en plassen buiten de kooi


Ilonaskippy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

We hebben sinds augustus een nieuw konijntje in huis. (Geboren in juni dit jaar).

De eerste maanden zat ze buiten in een hok met ruime ren, maar ze kwam erachter dat ze over het gaas heen kan springen dus moesten we wat anders verzinnen.

Nu hebben we haar binnen zitten en mag ze door het hele huis rennen als we haar in de gaten kunnen houden.

Dit ging goed, elke keer als ze haar behoeften moest doen ging ze op haar toiletje in het hok zitten.

Sinds een paar dagen neemt ze hier niet meer de moeite voor..

Bij bijna elk hupsje dat ze maakt laat ze een poepje achter en nu plast ze ook voortaan achter de bank.

Ze heeft vanaf dag 1 dat we haar hebben altijd in haar wc geplast tot nu toe.

Zou het te maken hebben met territorium afbakening?

Het is in ieder geval heel vervelend en ik weet niet hoe ik dit moet afleren.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de ruimte die je nijn heeft nu heel veelgroter dan toen ie buiten zat?

Dan kan het namelijk wezen dat ze geen 'tijd' heeft om terug te hollen naar het toilet uit hoge nood.

En tja als dat een paar keer gebeurt is dan kan de zindelijklijkheid ver te zoeken zijn.

Zal je helaad weer opnieuw moeten beginnen, met zindelijk maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je perse opnieuw hoeft te beginnen. Het terrein van je konijn is groter, misschien is het een idee om een extra toilet te plaatsen, bijvoorbeeld vlak bij dat plekje achter de bank waar ze gaat zitten.

Soms zie je dat konijnen hun plek kiezen waar ze graag plassen en als je daar dan een bak neerzet kan het goed zijn dat ze erop gaat zitten. Wie weet helpt het. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen heeft ze inderdaad een veel grotere ruimte maar vorige week ging ze wel gewoon nog terug het hok in om te poepen en nu poept ze gewoon op de vloer ookal is dat 20 cm van het hok af. Ook in het hok liggen de poepjes meer verspreid.

Ik heb nu een extra toilet neergezet achter de bank maar terwijl ze daar aan snuffelt vallen de keutels er nog steeds achter uit.

Ik loop er met handveger en blik achter aan en gooi de keutels dan in dat wctje, hopelijk snapt ze het dan straks wel weer.

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .