Ga naar inhoud

nijn


Nijntjee

Aanbevolen berichten

Mijn nijn heeft de laatste tijd geregeld last van windjes , ik zie ze dan zo hard duwen precies of ze krampjes heeft ..

Ze heeft al een tijdje geen groenvoer meer gehad enkel hooi en dit eet ze wel en smorgens krijgt ze 20 gram biks hier eet ze ook van .. Ze voel ook niet koud aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er meteen naar de dierenarts mee gaan,misschien is het een beginnende verstopping of ontsteking,mijn duwde ook hard en er kwamen geen keutels ben er mee gegaan stimulerende druppels voor in het water gekregen en als ze niet wou eten moest ik teruggaan.

Je kan ook even naar je DA bellen om te weten wat die zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet precies wat je bedoelt maar een konijn kan geen windjes laten.

Overgeven kunnen ze ook niet.

Als het lijkt of ze kramp heeft zou ik toch je dierenarts ff bellen.

eeeh nooit een konijn met Gas gehad? :P waar dacht je dat dat gas bleef:p en wat je dan ruikt ;)

Ik weet niet wat het is , ik zie ze echt duwen en er komt toch een geluidje echt een gas geluidje precies ..

Konijnen hebben normaal gesproken geen tot weinig gas in de darmpjes en laten normaal gesproken als ze gezond zijn dan ook geen windjes (zoals honden en katten dat bijvoorbeeld wel kunnen doen)

Konijnen kunnen wel gas in de maag en darmen hebben maar dit is zeer pijnlijk voor een konijn en kan ook dodelijk zijn omdat het gas er via de natuurlijke weg uit moet en daardoor lang kan duren.

belangrijk is nu om in de gaten te houden dat je konijn goed blijft eten .konijnen zijn prooidieren en laten niet snel zien dat ze wat mankeren. Als jem ziet persen, wat doet hij dan? dit kan ook een uiting van pijn zijn. Keutelt je konijn nog goed? Hoe zien deze keutels eruit?

Gas kan erg pijnlijk zijn en vaak merk je dan ook wel dat het konijn een bepaalde houding aanneemt, zit te knarsen en slechter eet. Omdat de darmen niet stil hoeven te liggen kan het konijn wel blijven keutelen, maar als dat ophoud is het echt spoed!

nog een kleine tip: Kies een duidelijke topic titel ;) "nijn" is op een konijnen forum niet echt een onderwerp wat niet vaak aan bod komt :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .