Ga naar inhoud

Larry is boos op de borstel en handborstel!


Sielke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

mijn konijntje Larry woont bij ons binnen, 24/24 staat zijn hokje open en loopt hij vrij rond in huis.

Nu heb ik al een tijdje een probleempje, als ik wil vegen dan wordt hij echt boos op de borstel.

Kan ik hier iets aan doen? Hij bromt en vliegt als een gek op die borstel.

Ook bijt hij aan onze schoenen, als we gewoon aan tafel rustig zitten dan bijt hij aan de schoenen, maar als we praten en veel leven

maken dan ligt hij rustig onder tafel te slapen. Kunnen we hier iets aan doen zodat hij niet meer aan schoenen bijt?

Hij heeft heel veel speelgoed en kan ook aan veel knagen, (hij heeft balletjes waar hij mee speelt, kartonnen wc rolletjes met hooi in, elke dag krijgt hij een reclame boekje die hij in stukjes scheurt,...)

Ik denk altijd dat het voor aandacht is dat hij dit doet, als ik gewoon ergens ga staan begint hij met veel likken en dan is het bijten aan m'n schoenen. Maar het begint wel altijd lief. Kan ik hem dan wel straffen? Want hij begint wel lief..

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind ons konijn de borstel net zo leuk dat hij die durft op te eten als we die in de living laten staan :D

Misschien kan je Larry eerst even laat snuffelen aan de borstel voor je begint? Ik ben absoluut geen kenner, maar dat zou ik doen...

Ook schoenen vind de onze heel fijn. Sommige sloefen (vooral die van mn moeder) bijt hij echt helemaal stuk. Andere schoenen worden soms in gebeten en dan trekken we onze voeten terug en roep ik NEE. Maar ook niet alle schoenen. Als hij in mijn sloefen/voeten beet was dat omdat hij verliefd is op mn voeten (we kochten net een maatje, dus hopelijk is dat snel gedaan).

Ik denk dat je een konijn veel leren, dus ook het afblijven van schoenen, maar nogmaals, ik ben geen kenner. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn ervaring kunnen konijnen heel goed leren wat wel en wat niet mag ;) maar ze proberen het altijd weer uit. een voorbeeld : ik hheb een hoek keuken en juist in de hoek gaat ze graven elke keer als ze het deed (ff afkloppen) dan zij ik nee en liiep ik er naartoe, heel af en toe wil ze het nog proberen maar als ik dan nee zeg rent ze al bokkensprongend weg haha alsof ze het expres doet. je moet heeel veel geduld hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad kunnen dat hij het voor aandacht doet. Misschien kun je een vriendinnetje voor Larry halen, nadat hij gecastreerd is uiteraard. ;)

Het is sowieso beter aangezien konijnen groepsdieren zijn, maar het zou idd heel goed kunnen dat Larry dan ophoudt met schoenen bijten. Hij krijgt dan namelijk 24/7 aandacht van zijn vriendinnetje, dus dan heeft hij minder aandacht van jullie nodig. Hij blijft wel tam hoor, maar dan op een ''gezonde'' manier. :)

Het komt nl wel eens voor dat konijnen die alleen gehouden worden extreem veel aandacht willen en vragen. Dit had Slof ook. We hebben hem geloof ik één of twee dagen alleen gehad voordat hij aan Fo werd gekoppeld. Als iemand langs kwam stormde hij naar je toe. Ik kon niet eens normaal voeren omdat hij met zijn kop steeds tegen me aan duwde omdat ik moest aaien.

Nadat hij is gekoppeld bleef hij heel tam, en hield hij van aandacht. Maar dan wel op een ''gezonde'' manier.

Weet niet of dit ook bij Larry het geval is, maar het lijkt mij een goed idee om hem een vriendinnetje te geven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram Koos was ook ontzettend op mij en op aandacht gericht toen hij nog alleen was. Het eerste jaar van zijn leven is hij alleen geweest omdat ik nog thuis woonde en mijn ouders daar de baas waren ;)

Nu is hij al jaaaren gelukkig met Lizzey en is nog steeds erg aanhankelijk naar mij maar dan zoals Naoomkuuh zegt op een 'gezonde' manier. Échte liefde heeft ie gevonden bij Lizzey en als je dan zo samen ziet, elke dag geniet ik van die 2!

Een pleegkonijn die ik een paar maanden in huis heb gehad had het ook, Abel liep me de hele dag achterna, krabte aan mijn voeten, draaide steeds maar rondjes om me heen, als ik ging zitten zat hij binnen no time op schoot, hij plaste zelfs op me.

Hij had ook wel een vreselijke tijd achter de rug, ik heb hem zwaar verwaarloosd bij iemand opgehaald, maar sinds hij is opgeknapt en nu samenwoont in een groot verblijf met een eigen vriendin is meneer een heel gelukkig konijn.

Ook hij is heel aanhankelijk gebleven naar mensen maar een vriendinnetje, dat is wat hij nodig had.

Het zijn maar wat voorbeeldjes, maar dat is wat bij me opkwam, dat het wel eens zou kunnen liggen aan gebrek van een soortgenootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het schoonmaken van de kooien hangt hier ook altijd 1 ex ram in de borstel.

ik leg voor ik ga schoonmaken de borstel en het blik in de kooi. Dan snuffelt hij eraan. Op het moment dat ik begin met schoonmaken bijt hij in de borstel en trekt eraan. Hij doet er dan alles aan zodat de borstel weg gaat.

Hij heeft een vriendin, al langere tijd.

ik denk dat het gewoon is dat hij het niet eens is dat zijn huis wordt opgeruimd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen, het duurde wat lang voordat ik terug reageerde maar had er een drukke week opzitten!

Larry is nog niet gecastreerd maar binnenkort gebeurt dit wel, dan krijgt hij er een vriendinnetje bij, Snuffeltje, een dwergkonijntje.

Ook een schat van een diertje! Zij heeft een heel ander verhaal.. Maar best erg!! Zij is het konijntje van de zus van m'n vriend en dat lieve Snuffeltje zit altijd buiten in een kooi die maar enkele centimeters lang is. :( Je weet wel, zo'n plastiek kooi.

Nu geef ik haar steeds eten en ben ik bezig een ren te maken voor haar, en aangezien zij nog buiten zit momenteel kan ze ook nog niet snel binnen komen omdat ze al haar wintervacht heeft denk ik.

Die zus van m'n vriend geeft haar nooit te eten en nooit te drinken, erg zielig! Gelukkig dat ik er nog ben of het beestje was er niet meer..

Ik vind het tegenwoordig een ramp met sommige mensen die een klein konijntje ZO schattig vinden en het dan maar weggeven als het te groot is geworden.

Snuffeltje is nog altijd een beetje bang iedere keer als ik haar hokje nader, maar als ik dan een halfuurtje bij haar ben geweest dan laat ze me haar aaien. Ook heeft ze al eens eventjes kennis gemaakt met Larry, en die vond haar echt leuk! Maar natuurlijk wou hij baby's met haar.. Lol.

Hij wordt normaal eind deze maand gecastreerd en dan mag die lieve kleine Snuffel bij ons intrekken, zo kan ze toch ook nog een leuk leven tegemoet! Ik trek mij ook niets aan van haar zogenaamde 'baasje' want die heeft er al maanden niet meer naar gekeken..

Lieve kusjes en knuffels,

Sielke en de konijntjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .