Ga naar inhoud

vrijdag word ram gecastreerd


knelsina

Aanbevolen berichten

vrijdag gaat ons konijn dan eindelijk onder het mes

hij word dan gecastreerd zodat hij bij onze voedster kan gaan leven.

iemand nog goede tips waar ik aan moet denken en zo.

kan hij bv weer in zijn eigen hok (hok met ren) of moet het eerst kleiner

en wat doe ik in het hok. kan hij buiten of moet hij even binnen bv in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ram is ruim twee weken gecastreerd en die kon ik om 13uur weer ophalen,de temperatuur was toen nog niet erg koud en hij was goed bij,dus gewoon naar buiten gedaan.In het hok heb ik fleecekleden en handdoeken gedaan.Wel goed kijken of hij gelijk weer wil eten en drinken zei onze da.En mijn hok is afgeschermd met plexiglas.Dus dan kan het niet erg inwaaien en koud worden.Na 2 dagen heb ik als bodembedekker gehakt stro gebruikt,dat is lekker zacht(enorme baal kost bij welkoop pakweg 7-8 euro).Als het erg koud is Vrijdag is misschien een nachtje schuur ook niet verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kan hij gewoon weer naar buiten, zorg ervoor dat hij uit de wind/regen kan (al is dat zoiezo wel belangrijk) en zet hem even op handdoeken/dekens, stro kan prikken.

En inderdaad in de gaten houden dat hij weer zelf gaat eten. Je dierenarts zal je dat ook wel vertellen denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips

Denk dat ik hem de eerste nacht even in de schuur doe dan is hij zeker uit de wind.

Daarna kijken hoe het gaat.

De da vermelde dat ik voer moest mee nemen wat hij normaal ook eet. zodat ze kunnen kijken of hij weer eet.

gehakt stro heb ik ook staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte morgen en hopelijk valt alles mee.Meestal zijn ze snel weer de oude.

ja bedankt als het goed gaat krijgt hij plaatselijke verdoving als ze hem rustig en goed beet kunnen houden

tis een vlaamse reus dus niet echt klein of zo.

kan dan eindelijk het extra hok/ren weer uit de tuin. wat ook wel jammer is hij staat nu voor het raam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .