Ga naar inhoud

band


Kaoutar

Aanbevolen berichten

ik heb nu 2 jaar mijn eerste konijntjes(2 voeders)

ik heb een probleempje want ik ben super druk met school ,maar ik wil mijn konijnen wel veel aandacht blijven geven en dat werd een tijdje wat minder waardoor ik het gevoel heb dat de band tussen mijn konijnen en ik weg is want

een van de voedsters kan erg agresief zijn als ik mijn hand in het hok steek. De andere voedster gaat meteen het nachthok in. Dit lijkt me niet op de normale gedrag van een konijn en mijn konijnen lopen de heledag elkedag vrij rond en als ik ze dan in het hok wil doen rennen ze altijd weg ,hierdoor krijg ik een gevoel dat ze bang voor me zijn en dat vind ik wel vervelend:(

ik probeer elke dag met een stoeltje naast het hok te zitten en ze te aaien en wat lekkers geven maar ik heb gewoon het gevoel dat ik het verkeerd doe

zou iemand mij goed advies kunnen geven waardoor het beter gaat met mij en mijn konijntjes ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Til je ze misschien ook op? Dat vinden heel veel konijnen niet leuk,

en het zou best kunnen dat ze dan een beetje bang voor je zijn geworden.

Als je ze een tijdje weinig aandacht hebt gegeven moeten ze misschien weer wennen aan jou.

Dit duurt gewoon eventjes, maar als je geduldig en rustig blijft komen ze echt wel weer naar je toe.

Je hebt 2 voedsters, hoe zijn ze tegenover elkaar? Vechten ze weleens?

Het zou ook kunnen dat ze elkaar niet meer zo mogen (zie je wel vaker bij 2 voedsters of 2 rammen)

en zich daarom zo gedragen. Maar dat weet ik in jou geval natuurlijk niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is het hok waar ze in zitten? Een te klein hok zorgt ervoor dat ze hun natuurlijk gedrag niet kunnen uiten, waardoor ze negatief gedrag gaan ontwikkelen zoals aanvallen wanneer je met je hand in het hok komt.

Ook kunnen het hormonen zijn. Het zijn voedsters en die kunnen hormonaal heel pittig zijn. Ze laten helpen kan ervoor zorgen dat ze weer iets liever worden Vechten ze nooit? Twee voedsters gaan meestal niet samen.

Ook kan het zijn dat, wanneer ze eruit zijn, je ze optilt om weer terug in het hok te doen. De meeste konijnen vinden optillen helemaal niet prettig. Beter lok je ze met wat lekkers hun hok in. Houden ze ook een goede herinnering aan jou over! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je het idee hebt dat ze door gebrek aan voldoende aandacht, vervreemden van jou.

Wel heel goed dat je dat zelf in de gaten hebt Ć©n dat je er iets aan wilt gaan doen !

Je hebt 2 voedsters...je kan ten eerste eens kijken of het tussen hen nog wel goed zit: Liggen ze regelmatig bij elkaar of zitten ze altijd ieder aan een andere kant bijv...of nog erger; ruzie.

Dan kan je eens kijken of je iets met de ruimte kan doen waar ze rondlopen.

Kan je die leuker maken, uitdagender....Hier op BB staan best veel topics met leuke dingen voor konijntjes.

Wat jij zelf betreft; Je kan ervoor kiezen om hen bij alles wat ze positief doen richting jou, te belonen met bijvoorbeeld een zonnepitje.

Op die manier gaan ze jouw aanwezigheid verbinden met iets positiefs. En dat werkt natuurlijk heel uitnodigend !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties ik kom hier heel ver mee

Want het klopt dat ik ze mischien te vaak vast hou waarschijnlijk is dat het meet verkeerde wat ik doe daar zal ik nu zeker veel minden doen

Mijn 2 voedsters mogen elkaar wel heel erg heb ik gemerkt ze maken elkaar altijd schoon ze liggen altijd super lief naast elkaar

Alleen af en toe bijt de witte konijntje de bonte

Ik ben ook zeker van plan voor een nieuwe hok met een redelijk grote ren

En verder lopen ze de heledag in onze tuin met veel planten en zand waar E heerlijk kunnen genieten

Ik ga zeker aan de belangrijke punten denken heel erg bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met bijten? Gewoon af en toe even een snauw geven of echt hard bijten met bijvoorbeeld bloed etc?

Het oppakken kan inderdaad een probleem zijn,

mijn konijnen vinden dit ook echt niet leuk.

Maarja, soms moet je wel (controle, dierenarts etc)

en dan merk ik echt aan ze dat ze even boos op me zijn

en me als het ware negeren. Maar dat is weer voorbij zodra ze iets lekkers krijgen, dan houden ze weer van me haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .