Ga naar inhoud

bang om niks?


Miesaas

Aanbevolen berichten

Ik werd zojuist wakker door gestamp, het bleek Lizzie te zijn.

Ze had haar ogen echt helemaal open gesperd en zag er echt doodsbang uit.

En ze bleef maar stampen.

Dus ik maar rond kijken en onderzoeken,

maar er is echt niks hier waar ze bang van kan zijn.

(Ze zitten binnen dus ook geen wilde dieren etc)

Ik pak een paar brokjes. dat kalmeert ze altijd.

En toen gebeurde er echt iets heel raars.

Ze wou naar me toe komen maar durfde echt niet.

Toen ging ik ergens anders zitten en toen kwam ze wel.

Alsnog heel voorzichtig en angstig maar ze kwam wel.

Het gaat nu overigens weer goed, ze is niet meer bang

en is al weer lekker aan het eten.

Iemand enig idee wat dit voor raars was?

Of iemand die het ook eens heeft gehad dat een konijn bang was maar je wist echt niet waarvoor?

Ik snapte er echt niets van. :O

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste instantie dacht ik ook dat het misschien een geluid van buiten was,

maar het was doodstil buiten en bovendien had ik mijn raam dicht en dan hoor je sowieso amper geluid van buiten.

Ik heb wel vaker ergens gelezen/gehoord dat dieren dingen kunnen zien die wij niet kunnen zien.

Of ik er in geloof...Niet bepaald.

Ik ben meer het type dat doodsbang is op het moment dat zoiets gebeurt en aan allerlei enge dingen denkt,

maar achteraf zichzelf voor de kop slaat zo van; 'ach man doe es normaal.' :he:

Ik schrok gewoon van Lizzie omdat ik haar echt nog nooit zo bang heb gezien,

Ze is eigenlijk helemaal niet zo'n angstig en schrikkerig type, vandaar.

Zelfs toen de grote ontsnapte hond van de buren boven op de buiten ren sprong en begon te blaffen

ging ze gewoon ongestoord verder met het knabbelen aan wat hooi. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nu meteen in allerlei bovennatuurlijke zaken te gaan geloven is wel wat kort door de bocht.

Waarom zou het beestje geen nachtmerrie gehad kunenn hebben. Konijnen zullen ook wel eens dromen.

En aardig wat mensen zien/horen zaken die er niet zijn, door een foutje in het centrale zenuwstelsel. Ook

dat kan natuurlijk bij andere diersoorten voorkomen. Ik zie zelf af en toe UFO's vliegen, zoals veel mensen

die aanleg voor epilepsie hebben... Als mens kan ik die waarnemingen negeren, maar voor een konijn is dat

wellicht wat teveel gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me herinneren dat iemand hier een konijn heeft die schrok van een spin. Dus wie weet is het dat geweest?

Ik zou het niet direct op spoken gaan gooien. Bovendien: ik denk niet dat dieren dat eng vinden, maar dat ze het als normaal zouden ervaren. ;) En misschien zoals Zonnevlekje zegt: het kan ook zijn dat ze een nachtmerrie had. Ik zie mijn honden regelmatig dromen, dus waarom zou een konijn niet kunnen dromen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm een nachtmerrie...daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

Dat zou best weleens kunnen.

Een spin of enig ander insect was het sowieso niet

want ik ben doodsbang voor insecten en zorg er echt voor dat er geen een in mijn kamer komt. En als er wel 1 is dan leeft hij in ieder geval niet lang. Ik controleer mijn kamer 2 keer per dag op beestjes. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het in ieder geval geen nachtmerrie. Want het gebeurde terwijl m'n konijn lekker door de keuken aan het huppelen waren. Ik woon in een vrijstaand huis, dus geen geluiden van buren etc. Het was verder stil, dus wat het dan wel geweest kan zijn blijft een raadsel. Dat is dan aan een ieder ter verdere invulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was het chibi die begon te stampen!

Ik heb het idee dat hij zelfs nog banger was dan lizzie.

Het was nadat ik ze eten had gegeven dus hij was klaarwakker en dus geen nachtmerrie.

Heb hem redelijk weten te kalmeren, hij is nu weer rustig.

Wat is dit nou aldoor, ik word er gek van.

Ik had het andere topic nog niet helemaal doorgelezen,

dat ga ik zo maar even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je konijn iets rook? Iets eigenaardigs dat niet normaal is?

Btw, mijn konijn schrikt ook wel eens heel hard, dan zit ik binnen en zie ik mijn konijn opeens voor het raam opduiken, heel hoog opspringen en daarna onder de tafel verstoppen (Gisteren nog). Maar dat is dan snel over, maar als mijn konijn schrikt gaat hij altijd in de schuur onder de kast zitten, dus ik weet nu even niet hoe het komt, maar je kunt misschien wel een plekje maken waar hij zich goed kan verstoppen als hij weer iets heel engs ziet, hoort, droomt of ruikt.

aangepast door Snufie0301
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .