Ga naar inhoud

nu nog aan de zindelijkheidstraining?


selot

Aanbevolen berichten

We zitten al in oktober, maar heb de konijnen nog maar net. Ik merk dat dat ze redelijk op 2 plekken plassen in het hok, poepen doen ze overal. (In de ren laten ze alles lopen) Kan ik nog beginnen met het zindelijk maken door een toiletje neer te zetten en dan de rest van het hok leeg te houden? Dus geen bodembedekking in de rest van het hok, alleen in het toiletje? Of zijn de nachten hiervoor al te koud?

Bij pets place is er een toilet te koop van 37x27. Dit moet toch lukken voor normale maat konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen ze ook van buiten of zijn het nog jonge konijntjes ?

Zijn ze al wat ouder en buiten gewend denk ik van wel...al lijkt met wel dat je een keer moet beginnen met stro in het hok vanwege de steeds kouder wordende nachten.

Ook belangrijk is dat het hok verder goed uit de wind etc staat...

Waarom vul je de toiletjes niet met bijv houtkorrels en de rest met stro ? Kijken of dat werkt...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

zaza, zul je dan in de lente en zomer echt helemaal geen stro in het hok moeten leggen? dan alleen de plashoekjes ofzo? :o moet erg aan dat idee wennen ;)

Ik heb alleen in de winter stro in het nachthok.

Eerst had ik ook altijd wat stro erin, maar omdat Dropje niet zo makkelijk zindelijk te maken is, heb ik het stro eruit gehaald.

En ik zou geen stro in het nachthok doen en in de poepbak, want dan is er voor de konijntjes niet zoveel verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb houtkorrels gehaald voor het wctje, een paar vieze strootjes en keuteltjes erbij in gelegd. En hooi in een bal gehangen in die hoek.

Nu nog wel het stro er even helemaal uit. Ik hoop maar dat ze het snel doorhebben, want de nachten zijn nog heel eventjes goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het lukt!

Ik heb pas geprobeerd om stro in het nachthok te doen, maar alle twee de nachten werd het ondergeplast... Dus na twee nachten proberen en schoonmaken vind ik het wel weer even genoeg...

Maar er moet toch een keer stro in, binnenkort nog maar even proberen dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze plassen er al keurig op! Wat een snelle leerlingen! Wel nog een paar keuteltjes moet oppakken, maar die neem ik voor lief. Vooral de plas maakt het zo'n smerige bende. Nu hopen dat ze het volhouden.

Ik hoop dat het lukt!

Ik heb pas geprobeerd om stro in het nachthok te doen, maar alle twee de nachten werd het ondergeplast... Dus na twee nachten proberen en schoonmaken vind ik het wel weer even genoeg...

Maar er moet toch een keer stro in, binnenkort nog maar even proberen dan!

Goed dat je het zegt, dan hou ik het nog even zonder stro. Wil dit natuurlijk wel zo houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook aan mijn konijnen liggen hoor! ;)

Maar goed zeg, dat ze zindelijk zijn!

Ik moet ook regelmatig de keutels even aanvegen, maar dat vind ik niet zo erg. Als ze maar wel netjes plassen op de bak! Gelukkig doen ze dat wel (behalve als er dus stro in het nachthok ligt..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dikke dames zijn hier ook zindelijk, heeft even geduurd, veel schoonmaakmiddel:bad: maar ik heb op al de plasplekken bakken gezet, met houtkorrels, werkte niet echt, toen overgestapt op houtvezel, dat is het helemaal en plast toch lekker!!!!

Heb je ervaring? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .