Ga naar inhoud

Ik geef (nog) geen groenvoer


Lorie en Hanne

Aanbevolen berichten

Hoi, dagelijks geef ik mijn 2 nijntjes een fles water (die ik in de middag weer vul, in de ochtend en de avond een bakje droogvoer en hun hooibal zit altijd vol. Maar omdat ik niet echt weet wat ik ze moet geven durf ik geen groenvoer te geven, ik heb het al een paar keer geprobeerd maar ze lusten het denk ik niet.... En ik vraag me ook af wanneer ik dat groenvoer dan moet geven, worden mijn konijnen dan niet iets te dik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer is belangrijk voor konijnen

Je geeft ze eerst een klein stukje.

En dan naar de poep kijken is de poep goed stukje erbij is de poep slecht later nog is proberen. Blijft het slecht uiteraard dit groenvier niet meer geven.

De groenvoer die je kan geven is

Banaan

Appel

Wortel

Andijvie

Paardenstek (niet bij weg)

Enz enz

Kijk natuurlijk wel altijd eerst op internet of het mag.

Het is logish dat je konijnen eerst aan groenvoer moeten wennen

Zet gewoon een dag een bakje in het hok ze denken vanzelf wel hmm is dat lekker en anders gewoon iets ander proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nou te beginnen met appel, wortel en banaan als eerste te noemen wat je kan gaan geven is misschien niet helemaal op z'n plek. Dat zijn meer snacks, klein stukje kun je daarvan geven als je ze eens wilt verwennen, want daar kunnen ze ook wel dik van worden als je dat iedere dag veel gaat geven. Er zitten veel suikers in en dat is ook niet goed voor de darmen om dat dagelijks als basisvoer te geven.

Beter zijn andijvie en paardenbloem inderdaad, dat kun je wel als dagelijkse maaltijd geven maar er is zó ontzettend veel wat je kan geven. Kijk hier maar eens: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html Lees ook even het stukje tekst bovenaan goed over het voeren van bijvoorbeeld sla en kool.

En hier: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-voeren-aan-een-konijn.html staat uitgebreid beschreven hoe je kan beginnen met groenvoer geven en hoe veel je dan precies geeft en zo.

Succes!

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer is gezond en ik denk dat ook jouw konijnen dat wel lekker vinden!

Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt?

Maar een goede groente om mee te beginnen in witlof of andijvie. Lonja heeft al veel informatie gegeven, dus meer hoef ik niet te zeggen! ;)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .