Ga naar inhoud

Bang konijn


Teddyelmo

Aanbevolen berichten

Sinds februari heb ik een teddy dwerg genaamd Bibi. Ik had al een teddy dwerg Elmo. Ze zitten sinds die tijd ook bij elkaar, het koppelen is heel goed gegaan. Het zijn echt dikke maatjes samen. Ze mogen heel vaak vrij door de kamer heen lopen dat vinden ze helemaal super. Alleen Bibi is buiten haar hok heel erg bang, ik kan haar niet aaien en ze komt ook haast niet naar me toe. Hoe voorzichtig ik het ook probeer, door heel voorzichtig naast haar te gaan zitten. Als ik met haar wil kroelen op de bank worstelt ze net zo hard los dat ze ontsnapt. Hoe kan ik proberen om de band met haar beter te maken? Met mijn andere teddy Elmo gaat het contact wel super goed. Het ene konijntje is het andere niet maar ik vind het vervelend dat ze zo bang is.

Groetjes Sharon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het juist doordat je haar optilt en haar zo graag vast wilt houden. Konijnen houden hier over het algemeen niet zo van en het kan zijn dat ze je daardoor niet vertrouwt en daarom zo reageert.

Ik zou van voor af aan beginnen met haar vertrouwen winnen, praat tegen haar, ga op de grond zitten ook al komt ze niet naar je toe. Dan went ze aan het idee dat je in de buurt bent maar haar niet aan wilt raken of op wil tillen. Na een tijdje zal ze misschien wel op je af komen, je kunt proberen of ze dan wat uit je hand wil eten.

Probeer het van haar uit te laten komen en niet vanuit jou. Ze moet het gevoel krijgen dat ze je kan vertrouwen, dat je haar met 4 pootjes op de grond laat want zoals je het omschrijft heeft ze daar een hekel aan.

Succes! Geduld is vaak het sleutelwoord, geduld, geduld en nog eens geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het juist doordat je haar optilt en haar zo graag vast wilt houden. Konijnen houden hier over het algemeen niet zo van en het kan zijn dat ze je daardoor niet vertrouwt en daarom zo reageert.

Ik zou van voor af aan beginnen met haar vertrouwen winnen, praat tegen haar, ga op de grond zitten ook al komt ze niet naar je toe. Dan went ze aan het idee dat je in de buurt bent maar haar niet aan wilt raken of op wil tillen. Na een tijdje zal ze misschien wel op je af komen, je kunt proberen of ze dan wat uit je hand wil eten.

Probeer het van haar uit te laten komen en niet vanuit jou. Ze moet het gevoel krijgen dat ze je kan vertrouwen, dat je haar met 4 pootjes op de grond laat want zoals je het omschrijft heeft ze daar een hekel aan.

Succes! Geduld is vaak het sleutelwoord, geduld, geduld en nog eens geduld.

Erg bedankt voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee. Toch heb ik dan nog een vraag.. hoe krijg ik haar in het hok zonder haar op te tillen of op te jagen? Want anders gaat ze het hok niet in, zou ik miss met een snoepje kunnen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon mijn pleegkonijntje prima optillen maar ze vinden het toch niet leuk. Na het lezen van het boek High five met je konijn gebruik ik nu een klein rieten mandje met een lekkere pluk hooi. HIj springt er dan zelf in en dan til ik hem zo voorzichtig in het hok. Daar zet ik het mandje gewoon neer zodat hij er uit kan wanneer hij wil. Geen stress of onnodig getik. En eigenlijk heeft hij het vanaf het allereerste moment bij mij doorgehad. Zodra ik het mandje in zijn hok zet springt hij er in want dan weet hij dat hij de ren in mag om lekker te spelen. Ik moet wel zeggen dat dit voor mij een tijdelijke oplossing is hoor. Hij gaat zo naar buiten en daar kan hij natuurlijk zelf in en uit zijn hok lopen. Want een trappetje is toch het meest ideale!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt als je een keer echt veel tijd met ze door kan brengen, echt een hele dag in dezelfde kamer zijn en elk kwartier even bij ze gaan zitten of voeren of aaien.

Mijn konijnen zijn tam, maar optillen moet ik niet proberen hoor! Dat vinden ze vreselijk.

Mijn ene konijn geniet echt als ik haar aai, de andere soms maar vaak ook niet, dan loop ie weg.

Wel merk ik dat ze mijn aanwezigheid wel erg gezellig vinden.

Wat je kunt doen is op de bank zitten met wat lekkers, bijvoorbeeld een banaan! Dat vinden ze heerlijk. Lok ze met een roepje of geluidje, zodat ze altijd weten dat als je dat doet, dat ze wat lekkers krijgen.

Die van mij horen het meteen als ik een stuk fruit eet en komen dan direct op de bank springen en over me heen lopen, bedelen om een stukje. Vind ik erg gezellig. Dan kan ik ze aaien en op die manier hebben we een band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat heb ik ook optillen HOOH maar maar aaien GRAAAG alleen ik vind der soms nog wel schikkerig heb der nu 7 maand in october word ze een jaar :) en heb der vanaf februari ;) ze durft op de bank te springen maar een klein stukje verder wil ze niet terwijl ze dat toch wel 5 maand al doet en nog steeds durft ze niet verder op de bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .