Ga naar inhoud

knagen aan deuren


Esther20

Aanbevolen berichten

Help! Valentijn heeft wat nieuws gevonden. Hij knaagt het rubber van onze buitendeur af (dat spul wat er voor zorgt dat het niet tocht en de deur goed sluit). Ik ben bang nu hij dit uitgevonden heeft het niet lang duurt voordat hij de rest van de deur/kozijnen ook gaat pakken, en helaas mag en kan dit niet gebeuren.

Hebben ze genoeg knaagspul? Ja de heren hebben hooi, lente rol, takkenbal en 4 houten speeltjes. Daarnaast heeft hij een enorm houten hok die ze mogen slopen!

Hebben jullie enig idee waarom hij dit doet? En hoe ik het kan stoppen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep heb er hier ook 1 zitten die het af en toe wil doen en dan zeg ik eeh op een harde tooon en loopt weer verder maar dat doe ik eigenlijk al sinds ze hier is maar ze blijft het maar doen maar binnenkort komt ze toch niet meer op het balkon vanwege de buiten temperatuur;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik heb ze ook, die alles kapot willen maken. Houten tvmeubel en kasen ed. Ook hier genoeg anders om aan te knagen, maar dat willen ze niet.

Ik heb twee tips:

- geef ze ook kartonnen dozen, hier knagen ze bij mij het meeste aan, dat mag tenminste kapot.

- als ze knagen geef ik een schrikgeluid (tsj!/ksjt!) dan schrikken ze, een paar seconde later gaan ze verder en dit herhaal ik meestal 3 x.

Bij mijn vrouwtje is het steevast zo dat ik 3x moet waarschuwen. Na de derde keer rent ze altijd weg en gaat wat anders doen.

Het mannetje is bij mij koppiger/dommer: die blijft doorgaan en schrikt niet zo snel van het geluid. Die moet ik dan fysiek gewoon wegduwen.

het blijft lastig hoor, het zit in hun natuur. Iritant dat ze juist daaraan willen knagen waar het niet mag!

Wat ik zelf nog een keer ga proberen is om dat spul dat je op kindernagels smeert om te voorkomen dat ze bijten op de kasten te smeren. Dat kan vast geen kwaad (bij een kind immers ook niet) maar smaakt heel vies.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .