Ga naar inhoud

Iemand ook een konijn met af en toe zichtbaar hogere hartslag? + Snot Enrofloxoral!


nelsonx33

Aanbevolen berichten

Mijn nijn Veer zit weer aan de antibiotica...

Na de Carprofen drops (1 week) en de Novadox (2 weken, 1e week tegelijk met carprofen) 1 week niks, zit ze nu aan de Enrofloxoral nu 7 dagen voorbij, nog 7 dagen te gaan.

Ze had last van een natte neus, niet met echt slijmerig snot, maar alleen nat.

Ik zit nu wel wat verbetering, droog - nat - droog - nat ipv heel de dag nat.

Dit is wel een goed teken toch? Iemand die ervaring met Enrofloxoral heeft?

Daarnaast zie ik dat ze af en toe snel beweegt, met haar lijfje en soms ook haar neusje en hoofdje.

Dit is mijn 2e nijn en mijn andere nijn is zooo rustig, dat je daar nooit wat aan ziet.

Nu vroeg ik me af, dat snelle bewegen is dat gewoon de hartslag?

Ik las ook dat de hartslag van konijnen minimaal 120 tot 300 per minuut is? Dan is wat ik zie toch redelijk normaal.

Ze heeft het maar af en toe en voornamelijk als ze druk is, nu ligt ze te slapen en ademt ze rustig, en zie ik geen hartslag?

Ik zie het de FH in de dierenwinkel ook zo vaak doen, maar omdat mijn NHD nooit zo ligt schrok ik er de eerste keer best van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die ervaring met Enrofloxoral heeft?

Mijn voedster krijgt sinds 5 dagen ook enrofloxoral vanwege snot.

Bij haar lijkt de kuur aan te slaan. Ze had last van vreselijke niesbuien en op een gegeven moment zag ik ook snot uit haar neusje komen. Het gaat nou al een stuk beter gelukkig.

Hopelijk zijn beide konijntjes straks weer helemaal snotvrij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die ervaring met Enrofloxoral heeft?

Mijn voedster krijgt sinds 5 dagen ook enrofloxoral vanwege snot.

Bij haar lijkt de kuur aan te slaan. Ze had last van vreselijke niesbuien en op een gegeven moment zag ik ook snot uit haar neusje komen. Het gaat nou al een stuk beter gelukkig.

Hopelijk zijn beide konijntjes straks weer helemaal snotvrij!

Pff ja ik hoop het ook!

Was echt bang dat het niet meer goed zou komen, hoe merk jij dat het aanslaat?

Is haar neusje gewoon droog of net als bij mij soms nat soms droog?

Veer niest ook niet meer nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff ja ik hoop het ook!

Was echt bang dat het niet meer goed zou komen, hoe merk jij dat het aanslaat?

Is haar neusje gewoon droog of net als bij mij soms nat soms droog?

Veer niest ook niet meer nu!

Haar neusje was steeds droog maar op een gegeven moment zag ik wel een snottebel uit haar neusje komen. Daarnaast had ze last van vreselijke niesbuien. Ik hoor haar nou bijna niet meer niezen en snot zie ik ook niet meer.

Als Veer nou niet meer niest, slaat de kuur vast aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar neusje was steeds droog maar op een gegeven moment zag ik wel een snottebel uit haar neusje komen. Daarnaast had ze last van vreselijke niesbuien. Ik hoor haar nou bijna niet meer niezen en snot zie ik ook niet meer.

Als Veer nou niet meer niest, slaat de kuur vast aan.

Ja ik hoop het maar, ik ben pas helemaal overtuigd als haar neusje helemaal droog is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Guus heeft net 3 weken aan de Enrofloraxol drops gezeten... Van een verhoogde hartslag heb ik niets gemerkt en ik weet hier eerlijk gezegd ook niets over dus ik kan je daar geen raad over geven.

Wel was het verloop van zijn 'ziek zijn' wat raar tijdens de kuur (zie mijn topic over Guus zijn snot). In eerste instantie leek de situatie wel wat te verbeteren, geen snottebellen meer gezien, maar hij werd steeds zwakker. Had ontzettende last van de hitte, veel meer als dat ik ooit heb meegemaakt met een konijn, en hij was echt ziek na drie weken antibiotica. Toen ik stopte met de kuur leefde hij helemaal op! De snot is onveranderd sindsdien, maar Guus is wel veel levendiger en lijkt zich een stuk beter te voelen voor zover ik dat kan beoordelen.

Door deze ervaring ben ik wel gaan denken dat antibiotica meer kwaad kan dan ik dacht. Dus de verhoogde hartslag zou een bijwerking kunnen zijn? Staat er iets over in de bijsluiter?

Ik zou je konijn erg goed in de gaten houden en als er geen verbetering optreedt met de snot, zou ik adviseren om een kweek te laten maken van de snot.

Dit zou ik bij Guus ook graag willen laten doen, maar er is geen snot te vinden bij zijn neusje.. zo raar!

Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veer is niet "ziek", ze rent rond, veel binkies, goed eten en drinken. Aan haar gedrag is verder niks te merken.

Dat de hartslag sneller kan zijn staat niet in de bijsluiter van het medicijn!

Verder zie ik wel iets van verbetering, minder nat, en ook steeds even droog tussendoor, dat was voorheen niet.

Vervelend voor je dat Guus zo ziek is geweest van de antibiotica..

Misschien heeft zijn eigen weerstand het nu opgelost? De dierenarts zei dat dat ook het geval kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 3 weken enrofloxoral gegeven, het snot is er niet van genezen. Halverwege had ik wel het idee dat het niezen en het natte neusje wat minder werd, maar aan het einde van de 3 weken begon hij toch weer slijm op te niezen. Ik ben nu bezig met Draxxin.

Hij gedroeg zich al die tijd wel gewoon normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .