Ga naar inhoud

Plasje poep!


loverabbit

Aanbevolen berichten

Ik ben me net rot geschrokken! Nala zat lekker bij me op de grond, ze verplaatst zich en zie ik daar ineens een klein bruin plasje poep liggen.. Vervolgens beweegt ze weer en ligt d'r weer een bruin plasje poep en daarna laat ze een spoor achter.. De keutels in d'r hok: de eerste waren normaal maar zie ineens ook een zeiknat hoopje liggen.. Gelijk de dierenarts gebeld maar natuurlijk weekenddienst. Kunnen pas om 10 uur langskomen want zijn nu met operatie bezig maar wil geen risico nemen en t is mijn eerste dus nog geen ervaring mey dingen...dus gelijk met haar naar de dierenarts! Vind t doodeng! Ze at vanavond wel gewoon d'r brokjes en eet nu hooi maar was vandaag Miss wel wat rustiger dan bv gisteren.. Qua groenvoer heeft ze wat witlof gekregen en 2 stukjes komkommer.. Dat is dus eigenlijk bijna niets:( Pff t duurt lang tot 10 uur.. Hebben d'r nu maar in d'r hok gezet om poepspoor te voorkomen(hebben geen ren).

Bah, eng dit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend wilde gewoon op deze wachten dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Net terug en dierenarts heeft uitgebreid gevoeld ed.. Buikje voelde rustig en goed. Had wel ietwat hoge temperatuur, maar doordat ze nog zo nieuwsgierig was enzo, mochten we d'r mee naar huis nemen. 2 soorten druppels gekregen die we moeten geven (net gelijk gedaan.. Was nog hele klus). ook dwangvoeding meegekregen(voor de zekerheid) en heel goed in de gaten houden of ze verslechtert. Dan gelijk bellen en word ze opgenomen en anders medicijnen geven tot de behandeling klaar is. Ik sta nog te trillen. Nala zat net ook te shaken maar nadat ik d'r even geaaid heb, is ze toch wat rustiger geworden. Nu eet ze wat hooi. Ik verlies d'r geen moment uit t oog en hoop dat t niet verslechtert! Arts zei dat we er waarschijnlijk op tijd bij waren maar dat is nu dus even afwachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

T gaat nog niet zo goed:( maak me veel zorgen! Ze heeft medicijnen, voor die diaree, maar weet niet of t komt door alle stress en die medicijnen en dt ze gewoon ziek is.. Maar ze eet minder snel.. Normaal schrokt ze alles op en kijkt ze of er nog meer ligt. Nu ligt er nog biks van vanochtend half 8 in d'r bakje. Ze eet wel wat hooi maar drinkt ook niet super veel. Ze keutelt minder naar ons idee. Ze zoekt beschutting en is veel minder actief en nieuwsgierig dan dat we gewend zijn. Ik weet nie waar ik goed aan doe:(! Kan iemand mij advies geven? Heb al 3x aan de tel gehangen bij de dierenartsdit weekend om

Advies maar zij vinden t moeilijk want ze eet ng wel wat... Toch naar de dierenarts gaan? Mijn gevoel zegt: ja! Maar weet niet of zij nog meer kunnen doen en beestje is al zo gestrest door die medicijnen geven elke keer.. Wat moet ik nou :(

aangepast door loverabbit
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ze buiten of binnen? Ik zou haar zowieso eerst even temperaturen. Dan kan je beoordelen of ze nog een goede lichaamstemperatuur heeft. Het minder actief zijn kan misschien aantonen dat ze wat ondertemperatuur heeft. Een konijn moet tussen 38 en 39,5 graden zitten. Hierboven is het dus koorts, maar een ondertemperatuur is eigenlijk nog gevaarlijker. Want bij een ondertemperatuur houden ze zichzelf dus niet meer warm, en kunnen ze geen voedsel meer verteren. Heeft ze een ondertemperatuur zou ik zeker weer contact opnemen met de dierenarts en dit doorgeven. En ook je nijn naar binnen toehalen en warm houden met handdoeken/snuggle safe/kruik etc.

En welke medicijnen heb je gekregen, en hoeveel en hoevaak moet je dit geven?

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .