Ga naar inhoud

Aangeleerd gedrag, gewenning en vertrouwen of karakter?


nelsonx33

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Gisteren was ik met Nelson en Veer bij de dierenarts, Veer is gelukkig helemaal beter verklaard :D.

De dierenarts zegt iedere keer weer dat Nelson zo'n uitzonderlijk konijn is.

Zijn stresslevel is 0 zelfs bij de dierenarts, terwijl dit zeker niet altijd zo is geweest.

Hij is echt heel aanhankelijk en knuffelig, springt op bed om te komen knuffelen tijdens het tv kijken en altijd kusjes en likjes geven.

Hij luistert heel goed, eerst riep ik altijd nee en luisterde hij dan, nu hoeft dat zelfs niet meer omdat hij niets meer doet wat niet mag. Hij is heel rustig.

Ik vraag me af of dit aangeleerd is of karakter?

Ik heb namelijk een nieuw nijntje die heeeel druk is, en ik weet nu pas weer hoe moeilijk opvoeden is!!

Nelson heeft alle aandacht en liefde gekregen, en was in het begin ook heel schuw en moest niks hebben van aaien of oppakken, nu wil hij juist geaaid worden en laat hij alles toe. En hij was ook heel druk.

Heb wel echt 6 maanden nodig gehad om zijn volle vertrouwen te winnen!

Ik hoop dat dit met mijn nieuwe nijntje Veer ook lukt, maar ze moet nu nog niks van aaien hebben. Ze is niet schuw maar juist heel nieuwsgierig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .