Ga naar inhoud

Castratie en daarna..


Alyssa92

Aanbevolen berichten

Mn rambotje wordt eindelijk 7augustus gecastreerd :) (hij is nu 4 maandjes).

Na de castratie hou k hem nog aantal weken apart van pluisje.

Maar als ze straks bij elkaar mogen had k nog wat vraagjes..

Hoeveel voerbakjes moet ik er hebben staan, 2 of is 1 ook voldoende? En kheb 2 hoektoiletjes, die allebei plaatsen bij ze of is ook 1 voldoende?(op hoek toilet kan wel maar 1 konijn op)..

Dat waren 2 vraagjes waar k zelf niet echt uitkwam, ben namelijk al helemaal verder aan het denken haha :)

Kan niet wachten tot ze eindelijk weer samen kunnen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan even in de gaten eten of ze goed eten als ze samen uit 1 bak eten. Mocht je 1 konijn hebben die de ander bijv niet laat eten is 2 bakjes handiger maar bij mij eten ze samen uit 1 bak en dat gaat prima. Ook kwestie van even aankijken denk ik.

Je zou ipv 2 hoektoiletjes ook kunnen overstappen op 1 grotere bak waar ze samen hun behoeften op kunnen doen. 1 hoektoilet is denk ik te klein voor 2 konijnen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las hier laatst dat 1 bakje wel goed zou zijn voor de binding. als het kan natuurlijk en de een de ander niet tegenhoudt te eten. ik las ook iemand die had een langwerpig bakje, vond ik ook wel slim. ik zal denk ik voor één bakje gaan en kijken hoe het gaat. ik ben overigens een leek

ik heb zelf een rechthoekig toilet, bij de bouwmarkt vandaan, het was officieel een kattenbak (zonder deksel) met hoog(10cm) opstaande rand. Veel goedkoper als een konijnentoilet en mijn nijn vindt het prima om erin te moeten springen. hij is nu vrij groot (hij gebruikt maat 1 hoek dus hoektoilet zou nu ook goed zijn maar met zn tweeen lijkt het me wel handig.

mijn konijn wordt 23 aug gecastreerd.. spannend! succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een langwerpig stenen bakje en dat bevalt hier echt heel goed, zitten ze netjes naast elkaar met de 2 koppies in het bakje dat past perfect :)

Had eerst een rond bakje maar dan duwden ze elkaar telkens aan de kant want ze wilden allebei hun kop in het bakje en dat paste niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .