Ga naar inhoud

vertikt zijn hooi te eten


animalfriend1

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn ook zo'n beetje die leeftijd en geef ik ook geen senioren voer.

Je zou andere hooi soorten kunnen proberen, bijvoorbeeld:

Vitakraft van AH XL

Vitami van AH (XL)

Puik weide hooi in sommige tuincentra

Mucki bergweidehooi van zooplus.nl of zooplus.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijntjes vinden over het algemeen kruidenhooi het lekkerst als je weidehooi hebt zal ik eenns kruidenhooi proberen en als dat niet werkt kan je ook kruidenhooi in smaakjes proberen mijn konijn eet wel hooi maar niet heel veel van andere soorten hooi moest de mijne niks weten dus ben al blij dat die van mij nu tenminste wat eet !

Veel suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier heel wisselend, ze eten wel hooi maar het is te verwaarlozen. Of ik nou iedere dag ververs, het een paar dagen laat hangen, weidehooi, gewoon hooi.

Kruidenhooi ging er eerst goed in maar hoeven ze ook niet meer.

Alles wat ik nieuw aanbied qua hooi is 1 dag interessant en daarna eten ze er amper meer van. Ook als ik het iedere dag afwissel.

Ze eten een klein plukje en dat is het.

Nouja uiteindelijk geef ik het maar op, ze willen het blijkbaar gewoon niet en ik kan ze niet dwingen.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een baal,hooi bij de intratuin gehaald. Maar meneer trok er zijn neus voor op en gebruikte het als bodembedekking. Nu heb ik hooi heb de boer. Vinden ze heerlijk. Doe er iedere dag verse kruiden doorheen. Vaak zit het hooi te lang en te strak in de verpakking dat ze het niet meer lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijntjes vinden over het algemeen kruidenhooi het lekkerst als je weidehooi hebt zal ik eenns kruidenhooi proberen en als dat niet werkt kan je ook kruidenhooi in smaakjes proberen mijn konijn eet wel hooi maar niet heel veel van andere soorten hooi moest de mijne niks weten dus ben al blij dat die van mij nu tenminste wat eet !

Veel suc6

nu kruidenhooi met rozenbottel gekocht (wat hij normaal lekker vind) hij pakt het niet:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier heel wisselend, ze eten wel hooi maar het is te verwaarlozen. Of ik nou iedere dag ververs, het een paar dagen laat hangen, weidehooi, gewoon hooi.

Kruidenhooi ging er eerst goed in maar hoeven ze ook niet meer.

Alles wat ik nieuw aanbied qua hooi is 1 dag interessant en daarna eten ze er amper meer van. Ook als ik het iedere dag afwissel.

Ze eten een klein plukje en dat is het.

Nouja uiteindelijk geef ik het maar op, ze willen het blijkbaar gewoon niet en ik kan ze niet dwingen.

precies vind ik ook, maar zou hij niks te kort komen? wel vind hij groenten lekker

het is lastig, en als ik dan iets nieuws koop en hij lust het steeds niet, meestal kan ik het doorserveren aan de cavia's hihi

groetjes Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een baal,hooi bij de intratuin gehaald. Maar meneer trok er zijn neus voor op en gebruikte het als bodembedekking. Nu heb ik hooi heb de boer. Vinden ze heerlijk. Doe er iedere dag verse kruiden doorheen. Vaak zit het hooi te lang en te strak in de verpakking dat ze het niet meer lekker vinden.

dat is een goeie, kun je die kruiden los kopen, en waar? bedankt

gr Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn wil ineens zijn hooi niet meer, ik weet uiteraard dat dit essentieel is

dus in eerste instante brokken weggelaten, die hielp niet, brokvoer eet hij goed.stro gaat beter

oja moet je ouder konijn seniorvoer geven? hij is 6jaar.

bedankt

Angela, namens Nikki

ik heb nu timothy hooi besteld hier in webshop, ben benieuwd! wel erg vervelend:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @jeaninne, noor88,stamperlove

bedankt voor jullie medeleven. het ging goed bij da het niets waar ik me druk over hoef te maken:)

hij is met zijn 7jaar een ouder konijn. en door zijn chronische verkoudheid kan het wel zijn dat hij zijn hooi daarom

vermijd omdat hij dan meer last krijgt...maar..ik zie nu paar sprietjes van zijn lekkere timothy hooi van beaphar wegeten.

dus begin...........?wel goede smaak Dat Ruikt Heerlijk zeg,

Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .