Ga naar inhoud

doodsoorzaak


yooo

Aanbevolen berichten

Gister is mijn al zo lieve dwergkonijntje overleden, hij was 7,5-8 jaar oud.

hij was al oud en ik had wel een shet gevoel alsof 1 achterppot de laatste maanden iets minder sterk was als normaal, maar verder was alles oke at hij goed en had hij nergens last van.

tot gisteravond ik ging hem weer eten geven en hij kwam niet enthousiast naar de ruif toe, maar lag op zijn zei in zijn hok.

ik heb hem binnen op de bank gelegd waar hij de hele tijd stuiptrekking overal in zijn lichaam kreeg, al zijn spieren oppeens aanspande en dan weer ontspande in zijn hele lichaam.

ik had al het gevoel dat dit wel eens het einde kon zijn en 20 min later begon hij piepend te ademen waarna hij 10 min later dus overleed.

ik zelf denk aan een hersenbloeding of iets maar zou graag willen weten of ik gelijk heb. Gister was hij nog topfit dus het kwam erg onverwacht. HOelang hij al zo in zijn hok lag weet ik niet maar ik hoop niet al te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk spontaan aan een hartaanval... 2 dan... mijn eerste konijn is ook op vergelijkbare manier vertrokken...maar zeker ga je het helaas nooit weten,tenzij je een autopsie laat doen.

Ik ken de vragen die je je stelt, want ik heb ze ook gesteld toen... het is moeilijk afscheid nemen na zo'n lange tijd...

Ik wens je erg veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een afsluiting van de hersen door een of ander oorzaak.. kan een hersenbloeding zijn, kan een kectrische overactiviteit zijn..... kan een infarctje zijn..... kan vanalles zijn...

tis en blijft verschrikkelijk. je wilt graag weten waarom maa waarschijnlijk xul je het hoe en waarom nooit vinden en dat kan verschrikkelijk frustrerend zijn!!

heel veel sterkte met het verlies an je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ja ik vind het heel vervelend dat mijn konijntje er niet meer is.

ik heb hem v anaf groep 8 tot aan nu ( 2de van de uni ) helemaal zelf verzorgt elke avond eten gegeven, elke keer zijn hok verschoont ( mijn moeder volgens mij 2x in 8 jaar ) en vooral in de eerste 4 jaar kwam hij bijna elke avond binnen lopen. Daarna werd het steeds minder omdat het leven op die leeftijd drukker wordt. hij is in zijn eerste jaar nog van de zoldertrap naar beneden gedonderd doordat mijn zujse hem op de bovenste tree zette, maar via een anatal dozen halverwege de onderste trap heeft hij daar nooit wat aanovergehouden.

ik heb zojuist zijn hok voor het laatst leeggeschept.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie hem nog enthousiast naar de ruif toekomen, zijn kond wiebelen als hij een heerlijk stuk fruit kreeg en die piepende geluidjes als hij weer eens wat lekker kreeg.

ik zie hem nog elke dag likken aan je hand als je die voor hem hield, het was echt een toplief konijn, en omdat ik niet de tijd meer heb die ik vroeger had tevens de laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie hem nog enthousiast naar de ruif toekomen, zijn kond wiebelen als hij een heerlijk stuk fruit kreeg en die piepende geluidjes als hij weer eens wat lekker kreeg.

ik zie hem nog elke dag likken aan je hand als je die voor hem hield, het was echt een toplief konijn, en omdat ik niet de tijd meer heb die ik vroeger had tevens de laatste.

Spreken we mekaar over een paar maanden nog eens...?:$ Ik had net dezelfde reactie als jij nu vorig jaar. Wij hebben dan besloten een koppel te nemen ,die ook gezelschap aan elkaar hebben. Maar ik loop vooruit op de feiten, dat is te vroeg.

Ik heb het zelf 3 keer meegemaakt dit jaar, het rouwen om een dier en het doet enorm veel pijn en verdriet. Het zijn loze woorden voor jou nu, maar ik beloof je, het wordt beter na een tijdje kan je met plezier aan de leuke momenten terugdenken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er kan van alles an de hand zijn. het is zo moeilijk

Eens mens en dier kunnen zo uit het niets dood gaan en dat is vreselijk.

Gelukkig staat een mens er niet bij stil:"ohjee zal die nu dood liggen?" anders heb je geen leven meer.

Het blijft altijd zo triest en helemaal als het plots gebeurd, als je weet dat je dier ziek of oud is dan weet je dat het een keer afgelopen kan zijn dat houd je in je achterhoofd en die klap komt vele minder hard aan dan de onverwachtese dood :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .