Ga naar inhoud

Voedster gecastreerd maar nog niet keutelen en eten


laaura

Aanbevolen berichten

Gisteren is Puk gecastreerd rond drie uur smiddags. De operatie is heel goed gegaan, en eenmaal thuis liep ze meteen de reismand uit. Wel viel ze aldoor om omdat ze nog stijfjes en suf was van de narcose. Nou zei de dierenarts dat ze rond tien uur savonds wel moest keutelen, maar dat is voor alsnog niet gebeurd. Ze heeft gister avond een klein hapje banaan gehad en een sprietje hooi. Net ook weer 1 sprietje hooi, en volgens mij eet ze nu haar gedroogde brandnetel een beetje. Ze heeft zichzelf net een beetje gewast.

Maar dat er nog geen keutels zijn baart me natuurlijk wel zorgen. Is er iemand die dit leest wiens voedster ook is gecastreerd, en na hoelang zag je dan keutels? Ik heb de dierenarts net zo straks gebeld en opzich is het een goed teken dat ze zichzelf wast, en ze dacht dat ze straks wel weer een beetje op gang zal komen. Mocht het in de loop van de dag nog zo zijn, dan komt ze langs.

Moest gewoon even me verhaal kwijt haha, en misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad best een tijdje duren voor alles weer goed op gang komt. Fijn dat je wat keutels hebt gezien.

Zelf heb ik momenteel een zieke voedster die niet meer keutelde tot ik haar weer bij haar vriendjes had gezet, zulke dingen kunnen dus ook invloed hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, dat denk ik ook. Puk heb in de ren en Bailey moet maar in het hok, heb geprobeerd ze samen te zetten maar dan rent puk weg uit angst. Bailey is ook zo ontzettend druk. Heb hem vanochtend meteen in de ren buiten gezet. Sinds toen kwam puk weer een beetje tot leven en ging keutelen. Hier dus net andersom.. Maar zie nu alweer nieuwe keuteltjes, jippie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .