Ga naar inhoud

Kan iemand ff helpen??


Daisy_Luna

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

ik heb ff een vraagje...mijn konijn is sinds vandaag futloos en zit constant in dezelfde hoek. Niet erg positief want normaal is ze erg levendig. Ook toen ik haar uit de kooi haalde omdat ik die moest schoonmaken bleef ze maar constant op 1 plek liggen. Ze eet erg slecht en beweegt zich gewoon niet..Heb al gecontroleerd of ze iets aan haar pootjes heeft maar alles ziet goed uit. Nu eet ze wel een beetje hooi maar ben nog steeds niet positief erover. Iemand tips..ideeën??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het gaat wonder boven wonder erg goed met haar nu..

sinds gisteravond begon ze weer met eten nadat ik haar bij de voerbak heb gezet..Nog een keer de pootjes gecheckt maar niets aan de hand..

later heb ik nog geprobeerd of ze eruit wou...

Gelukkig wou ze dat wel en ze was weer mooi aan het klieren met alles om haar heen...ineens genezen want ze wou natuurlijk de kooi ook niet meer in:bunny4:

Maar zou dit kunnen komen omdat ze zo erg in de rui is...worden konijnen daar down van??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn slecht eet, bijna niet beweegt, futloos is, altijd maar in een hoekje blijft zitten, dan is dat een alarmsignaal! Konijnen zijn prooidieren en die houden zich zo lang mogelijk goed, om niet gepakt te worden door roofdieren. Als het echt heel erg is, dan tonen ze het wel.

Zoals ik het hier lees heeft je konijntje echt wel last gehad van iets. Misschien gas in z'n buikje of zo...

Als er zich nog eens zoiets voordoet, ga je best als de bliksem naar de dierenarts, want als je ziet dat je konijn zich niet goed voelt, dan is het vaak al een heel eind gevorderd...

Maar fijn natuurlijk dat je nijntje er goed doorheen is gekomen! Dat is het belangrijkste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bedankt voor de tip!!!ik ben zeker wel geschrokken en hou haar nu ook goed in de gaten...maar tot nu toe gaat het goed en is ze weer helemaal zichzelf...Daarbij let ik er ook goed op wat ze eet en is mijn hele kamer konijn vriendelijk zodat ze zichzelf niets kan aandoen...Toch vond ik het voor haar doen heel erg vreemd omdat ze normaal zo opgewekt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

als haar keutels kleiner worden dan normaal ,kan je volgens mij vers ananas sap geven (niet uit een pak )ivm met een verstopping

maar keutelt ze goed als normaal niks aan de hand

hou haar in de gaten en ga anders zonodig naar de diere arts en nijntje zit niet voor niks futloos in een hoekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik houd haar nu ook goed in de gaten...gelukkig gaat het beter en is ze weer erg actief!! Nu alleen de keutels nog goed...het haren wordt gelukkig al wat minder maar dat komt dan ook dat ik haar wel even elke dag kam...heeft ze er ook minder last van..Want ik neem aan dat haar haren toch ook in haar maagje terecht komen als ze zichzelf wast? Kan dat geen kwaad dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar kan ze idd een haarbal door ontwikkelen.dat kan ook een oozaak zijn waardoor een nijn zich niet zo pretig en lekker voelt. en kleiner keutelt. maar daar had cindy geloof ikhierboven al wat over uitgelegd! hat ananassap waar anouk het over had is dan ook goed tegen bij haarballen. zaak is dan wel dat je vers ananasap geeft en dus niet uit een pak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .