Ga naar inhoud

Niersteen


Guidobakker

Aanbevolen berichten

Ik zit met een dringend probleem:

Mijn dwergkonijn van ca. 9 jaar oud heeft een erg grote niersteen en zijn plasbuis zou zeer binnenkort verstopt kunnen raken. Heeft iemand enig idee van hoop voor mijn konijn?

Dr. van Helbergen van sterkliniek te Bussum heeft mij gezegd dat hij niets meer kan doen, zijn er methodes om een niersteen weg te krijgen die behoorlijk vast zit?

Groet, Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste welkom hier, :)

Ik heb er niet zo veel verstand van maar dit is wel heel naar.

Zou het niet operatief kunnen verwijderd worden, het konijntje is wel al op leeftijd dus ik weet niet of dat werkt met de narcose en zo.

Hopelijk hebben andere BB'ers meer ervaring hier mee

Heel veel sterkte

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zit die niersteen? Als deze nog in de buis bij de nieren zit kan hij alleen operatief verwijderd worden ben ik bang, dit hebben wij bij ons oude kater ook gehad en deze is daar goed doorheen gekomen al is het wel een riskante operatie. Al weet ik niet of zo'n soort operatie bij een konijn wel uitgevoerd wordt.

Kunnen ze de niersteen niet proberen te vergruizen? Weet niet of dat nog een optie is.

Sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb gister gebeld met dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht die de steen wel zou kunnen verwijderen, waarna de hoofddierenarts daar met de dierenarts in Bussum heeft gebeld en de operatie heeft uitgelegd en dat het een niet erg moeilijke ingreep is. Na dit blije bericht heb ik een afspraak gemaakt in Bussum en zal morgen dus mijn konijn zal morgen geopereerd worden. :D!

Ik hoop dat het goed zal gaan, maar heb er het grootste vertrouwen in.

Iedereen bedankt voor de steun en ik zal morgen laten weten hoe het ging met hem

Groet, Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .