Ga naar inhoud

enten voedster


loverabbit

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Woensdagavond laten we ons liefje toch maar enten voor een jaar. Dierenarts raadde het aan en ik vertrouw gewoon die muggen enzo niet! Wil niet angstig zijn voor beestjes en als we straks op vakantie gaan, dan wil ik haar met gerust hart achterlaten bij familie en niet steeds bang zijn dat daar een mug haar te pakken neemt..

Maar ik vind het doodeng! Ik heb gelezen dat er heel veel meningen zijn over enten, maar als konijntje gezond is, dan kan er in principe niks mis gaan met het enten.. Toch!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk jaar worden er opnieuw heel wat konijnen ingeënt. De kans dat je konijn niet goed op de enting reageert is zover ik weet bijzonder klein, helemaal als je konijntje verder helemaal gezond is. Hier laat ik ze standaard 1 keer per jaar inenten.

Mijn konijnen worden daar niet anders van. Zelf vind ik het wel een geruststellende gedachte dat ze nou beschermd zijn tegen twee vreselijke konijnen ziektes, waar elk jaar opnieuw nog aardig wat konijnen door sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niks engs aan meestal voelen ze geen eens wat van het prikje :)

Voor jou als baasje is het vaak wat erger.

Maar het is inderdaad beter om ze re laten inenten, sommige konijnen krijgen tijdelijk een klein bultje op de plek van de prik, er zijn er ook een klein aantal die hun eigen een paar dagen niet lekker voelen, maar zolang je konijn gezond is kan er niks ergs gebeuren :)

Het is inderdaad veel erger als je konijn wel myx of vhs krijgt en je heb ze niet ingeent dan kan je je eigen wel voor je hoofd slaan.. (ik iig wel :P)

Het zijn trouwens niet alleen muggen maar ook vliegen die die ziektes over kunnen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook doodeng, vooral omdat Leyla een reactie kreeg op haar tijdelijke enting. Let op! Dit bleek een oude enting te zijn, daarom is het ook maar 3 maanden beschermend. Dus denk niet dat dit jou ook gaat gebeuren.

Maar toch knaagt dat wel in m'n achterhoofd, begin augustus krijgen ze dus de nieuwe enting, dan zijn de 3 maanden voorbij en ik hoop maar dat ze dit keer geen reactie krijgt. Ik weet dat de kans bij deze enting veeeeeeel kleiner is, maar het blijft spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel nu toch de zenuwen in mijn lijf vanwege haar enting straks... Ze zit nu lekker te eten en weet nog van niks. Ik heb voor straks in elk geval wat lekkers voor haar en zal haar verder vanavond maar een beetje met rust laten. Gewoon kijken wat ze zelf aangeeft. Ik ben benieuwd!

Maar ik sta ondanks de zenuwen wel achter mijn beslissing! Ik wil zeker niet dat Nala straks doodgaat aan zo'n ziekte doordat ik haar niet heb geent :( Ik wist niet dat ook vliegen het konden overbrengen, dus dat maakt het nog een grotere bevestiging dat ik hier goed aan doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nu net 10 minuten terug en alles is goed gegaan! Ik zag toen pas hoeveel ze gegroeid is die 5 weken! We hadden haar met 8,5 week en ze is nu ongeveer 13 weken..toen we haar kochten, kon ze nog liggen in dat reismandje, haha!

Maar in elk geval. Ze is gewogen; weegt bijna een kilo nu, zag er goed uit allemaal!

Prikje zat ze heel stil! Nu net thuis heeft ze witlof gegeten gewoon, toen bij mijn vriend op schoot en nu zit ze in haar hok bij te komen. Ze mag er gewoon uit natuurlijk, maar we laten dr nu maar even met rust :)

Dierenarts zei inderdaad dat ze een bultje kan krijgen en als dat bultje dikker wordt of ze stopt met eten, dan moeten we meteen bellen. Ze gaf wel aan dat het goed was dat we er waren en haar lieten enten want er waren al twee konijntjes binnengebracht met die ziekte *eng dichtbij*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar en dat is dan weer een goede ervaring rijker en een goed gevoel erbij. Ik heb mijn Robijntje ook zonder twijfel laten inenten met 8 weken en hij heeft er gelukkig ook in het geheel geen last van gehad. Veiligheid voor alles toch. Mijn Robijntje woog alleen met 8 weken bij de dierenarts al 1100 gram dus die wordt waarschijnlijk wel wat groter hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of ik het wel ga inenten. Nog nooit gedaan, en hij is kerngezond. En ik woon in de provincie utrecht, en heb net even rondgekeken, en zag dat alleen nog maar 1 keer vlak bij mij een uitbraak is geweest, in de afgelopen 5 jaar. En zelfs toen heb ik er niet van gemerkt. En de kans dat mijn konijn het krijgt vergeleken met de kans dat mijn konijn ziek word tijdens de enting, is niet bijzonder groot. Er zitten dan wel veel vliegjes hier, maar dat zijn allemaal plaatselijke vliegjes, en zolang ik weet, is er hier geen konijn in de buurt die een ziekte heeft gekregen. Ook heb ik het even aan mijn vader gevraagd, en die had vroeger 50 konijnen die allemaal voor zich zelf zorgden, en hij zei ook dat de kans tussen dat hij ziek word of dat hij ziek word bij de enting ook niet zo groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .