Ga naar inhoud

Een EHBO doos samenstellen


Hoppertje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal!

Ik ben nieuw op deze forum, en ik wil gelijk wat vragen.

Ik ben van plan een konijn te kopen, en wil mijzelf daarop graag goed voorbereiden.

Nou ben ik onderandere bezig met een EHBO doos voor het konijn samen te stellen.

Ik heb rondgekenen op enige sites voor de inhoud van een EHBO doos.

Nu heb ik gezien dat ik inplaats van norit ook Mylom drops of Ridwind baby drops kan gebruiken. Ik wil ze graag kopen online maar ik twijfel nog een beetje.

Nu vroeg ik me iets af over deze twee producten:

  • Hebben jullie er ervaring mee?
  • Ik kan er niet zo heel veel informatie over vinden, kunnen jullie me een beetje uitleg geven over dit product?
  • Is het product effectief?
  • IS het aan te raden om deze te gebruiken?

Ook heb ik gehoord over het middel Okoubaka. Dit moet volgens sites ( en mensen ) ook in een EHBO doos zitten voor het geval dat...

Daar had ik ook wat vragen over;

  • Wat is het?
  • Hoe werkt het?
  • Wat is jullie ervaring ermee?
  • Is het in pil – poeder vorm, of is het een drankje?
  • Waar kan ik het krijgen?

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken over deze producten!

Alvast bedankt!!

~Hoppertje:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst! hartstikke goed dat jeje echt voorbereidt op de komst van je nijn! komt er eentje of misschien wel twee?

ik weet niet zoveel over de andere middelen, okoubaka, heb ik wel in mn ehbo doos zitten en heb het een keertje gebruikt voor mijn nijn Minou.

Ook heb ik gehoord over het middel Okoubaka. Dit moet volgens sites ( en mensen ) ook in een EHBO doos zitten voor het geval dat...

Daar had ik ook wat vragen over;

  • Wat is het?
  • Hoe werkt het?
  • Wat is jullie ervaring ermee?
  • Is het in pil – poeder vorm, of is het een drankje?
  • Waar kan ik het krijgen?

Het is een homeopatisch middel, dat ik toen gebruikt heb nadat Minou gouden regen gegeten had! De verdunning die ik heb ik d2 of d3 geloof ik. Dat is dus bijna een pure vorm. Ik ben zelf erg voor homeopathie, omdat ik denk dat voor alle kwalen de natuur ook een oplossing gevonden heeft in planten extracten enzo...Maar als je het niet zo op hebt op homeopathie...tja dan kan het ook denk ik heel goed met de andere middelen die je beschreef. Op konijnenbelangen staat er ook een nummer van een mevrouw die meer over de dosering weet wat je moet gebruiken!

Hoe het werkt weet ik niet precies, maar het houdt een vergifting tegen op een of andere manier. Het zijn druppels, die je door water moet mengen (gekookt water zodat de alcoho verdampt) Dan moet je dat water met druppeltje in je nijn zn mondje proberen te krijgen. In een spuitje gaat dit het makkelijkst...door het in de bek te spuiten. Het is te verkrijgen in winkels die een uitgebreidt homeopathie assortiment hebben. Dat is dus meestal een natuurwinkel, enzo. Ik heb het daar trouwens wel moeten bestellen.

Ik heb het dus gebruikt nadat Minou een giftinge plant gegeten heeft... ik weet niet op wat voor manier je nijn komt te zitten. maar heel veel kans dat je het moet gebruiken is er meestal niet. Wel handig om toch in huis te hebben, en het is ook erg lang houdbaar...dus dat scheelt weer.

Minou heb ik toen druppels okou gegeven en ook wat norit. Achteraf niet nodig, want zo erg was het allemaal niet (het was een gedroogd iets) en bovendien zijn we er sinds kort achter dat het waarschijnlijk niet eens een echte gouden regen is! maar goed, ze heeft het dus overleefd ...en hoe het zit...dat weet ik dus eigenlijk niet!

Suc6 ermee! ben benieuwd naar je nijntje(s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op konijnenbelangen, staat er ook een gebruiksaanwijzing bij! heel handig en dat heb ik dan ook uitgeprint!

maar het beste is natuurlijk de da! bij mij was Minou dr 'vergiftiging' in de avond en de da niet meer open. Heb toen telefonisch contact gehad en zodoende dat gegeven. (moet zeggen dat ik zelf meer wist dan die da-assistenten...die na 3 uur nog eens liet weten wat de verschijnselen zouden kunnen zijn...maar oke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een equivalent van norit in huis, maar de DA heeft mij sterk afgeraden dat zo maar te gebruiken. Hi zegt dat het sowieso al moeilijk is om de juiste dosis vast te stellen voor konijnen en norit kan dan weer op de darmen werken en nog meer ellende veroorzaken. Plus het neemt niet alle gif op...

Ik heb het eigenlijk ook niet nodig,aangezien de mijne binnen zitten. Er is hier niets giftigs waar ze bij kunnen. Ze zouden bij wijze van spreken de keukenkast al moeten opendoen en de ontstopper opdrinken om een vergiftiging op te lopen... en dan gaat norit zeker ook niet helpen.

Persoonlijk zou ik het dus ook niet meer kopen.

Wat wel belamgrijk is in de ehbo doos zijn spuitjes, eventueel de probiotica en natuurlijk een middel tegen gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

dit moet je dus minstends in huis hebben??

Aeropax(apotheek) of Equate (webwinkel konijnen.nl of e-mail maryo@konijnen.nl)

Prozyme (webwinkel konijnen.nl of e-mail maryo@konijnen.nl)

Concentration instant diet (dierenarts)

Orisel (apotheek)

Baby 1e wortelhapje

Gewone aspirine (groen/wit met acetosal) of Metacam (dierenarts)

Minimaal 3 maten spuitjes van elk 2 stuks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .