Ga naar inhoud

gedrag


bibi

Aanbevolen berichten

gister met bibi naar da geweest,ze is een meisje!!!!ik heb nog wat vraagjes..

bibi vertoont soms heel erg dominant gedrag tegen over haar baasjes,we mogen de kooi niet opruimen van haar want dan springt ze zsteeds tegen je hand aan en laat je dus even schrikken.af en toe meoetn we eigenlijk er wat van zeggen denk ik maar we weten niet goed hoe,ze is erg dominant bibi.en ik ben bang dat als wij er niks mee doen ze alleen maar dominator word.wat vinden jullie ervan en hoe zeg je nee tegen je konijn?

hoop dat jullie weten hoe we ons dominate dametje kunnen laten merken wat wel niet mag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je voedster kunnen laten castreren, al helpt dat niet altijd en er zitten ook voor en nadelen aan. Daar heb ik verder geen ervaring mee, maar er zijn hier wel mensen die je daar wel meer over kunnen vertellen.

Onze voedster was vroeger ook behoorlijk dominant en kon zich tegenover ons best vervelend en 'agressief' (grommen, tegen je hand aan springen)gedragen, maar nu ze gekoppeld is aan een ex-ram is ze echt veel liever geworden, dus een maatje voor je konijn kan ook een optie zijn. Wellicht zijn er mensen met nog meer ideeen en tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons vorige konijn Dikkie deed ook ongeveer hetzelfde maar dan ook vaak als je hem eten wilde geven.

Ik zei dan ook altijd hard nee en schoof hem dan aan de kant met mijn hand.

Niet heel hard ofzo maar gewoon een stukje aan de kant.

Meestal probeerde hij het dan een keer of 3 (soms iets vaker) en gaf hij daarna op.

Dik deed dat zo om de paar weken tot hij wat ouder was.

Wat wij ook wel deden was eerst Dik aaien en dan pas iets doen in zijn hok, dat hielp ook wel.

Wat ik in ieder geval niet moest doen was m'n hand wegtrekken want dan werd hij nog feller.

Ik dat je hier iets aan hebt, Dik was welliswaar een mannetje (niet gecastreerd) maar toch wie weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .